تولید روزانه هفت تن کمپوست از پسماند‌های قزوین

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: روزانه هفت تن کود کمپوست درجه یک با دارا بودن همه شاخص‌های استاندارد از پسماند‌های جمع آوری شده سطح استان تولید می‌شود.

مهدی امینی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: روزانه هفت تن کود کمپوست درجه یک با دارا بودن همه شاخص‌های استاندارد از پسماند‌های جمع آوری شده سطح استان تولید می‌شود و در مرحله اخذ مجوز‌های استاندار شده آن از سوی جهاد کشاورزی نیز هستیم.

امینی افزود: این در حالی است که به صورت روزانه ۷۰۰ تن زباله در سطح استان قزوین تولید می‌شود که ۵۰ درصد از زباله‌های جمع آوری شده مورد پردازش و جداسازی قرار می‌گیرد و مابقی آنها نیز دفن می‌شود.

به گفته وی، روزانه سه تن پسماند خشک از مبادی تولید جمع آوری می‌شود که این میزان پسماند نسبت به ۶ ماه گذشته بالغ بر ۷۰ درصد رشد داشته است.

امینی به سایر اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان پسماند شهرداری قزوین اشاره کرد و یادآور شد: مشکل باتلاقی شدن لندفیل قدیمی سازمان پسماند برطرف شده و لندفیل جدیدی در مجتمع پاکسار و با هزار میلیارد ریال اعتبار تهیه و با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی، در حال احداث است.

این مسئول ادامه داد: همچنین ۲ خط ۲۵۰ تنی برای ارتقا پردازش زباله‌های جمع آوری شده از سطح استان در سایت محمدآباد قزوین تا یک هزار تن نیز در دستور کار این سازمان قرار دارد که پس از واگذاری به بخش خصوصی مورد احداث و بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طرح دیگری به نام استخر تبخیری با ظرفیت ۹۰ هزار متر معکب بزودی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و چند طرح عملیاتی و پژوهشی دیگر نیز از سوی سازمان مدیریت پسماند قزوین در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین بیان کرد: حفاظت محیط زیست استان به عنوان مرجع نظارتی، بازدید‌های دوره‌ای از مجموعه مدیریت پسماند قزوین دارد و بر چگونگی پیشرفت طرح‌های این سازمان کنترل دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار