نشست آتی سوریه و ترکیه در بغداد به زودی برگزار خواهد شد

یک نشست میان طرف‌های سوریه و ترکیه در پایتخت عراق، آغاز خواهد شد و این گام، آغاز یک روند طولانی مذاکرات خواهد بود.

روزنامه سوری الوطن، به نقل از منابع آگاه، فاش کرد که یک نشست مورد انتظار سوری و ترکیه در بغداد، پایتخت عراق، آغاز خواهد شد و این گام آغاز یک روند طولانی مذاکرات خواهد بود که ممکن است به مذاکرات توافق سیاسی و میدانی منجر شود.

براساس گزارش رووداو، این منابع بیان کردند که گام‌های مورد انتظار و جدی برای بازگرداندن طرف‌های سوری و ترکیه به میز گفتگو برداشته خواهد شد.

در جزییات این نشست آمده است که طرف ترکیه از مسکو و بغداد خواسته است تا بدون حضور شخص ثالث و به دور از رسانه‌ها بر سر میز گفت‌وگوی دوجانبه با طرف سوری بنشینند و درباره همه جزئیاتی که قرار است در روابط دو کشور بازگردانده شود، گفتگو کنند.

این منابع فاش کردند که تحرکات برای احیای پرونده روند نزدیکی بین دو کشور ادامه دارد و مشخص شده است که بغداد با حمایت عربستان، روسیه، چین و ایران نقش روشنی در این چارچوب ایفا می‌کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز جمعه (۲۸ ژوئن ۲۰۲۴) اعلام کرد که هیچ چیزی مانع از بازسازی روابط با سوریه نیست و همانطور که در گذشته روابط خود را با سوریه تقویت کردیم، می‌توانیم به همان روش آنها را تقویت کنیم.

پیش از این نیز بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدار فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه، بر استقبال کشورش از همه اقدامات برای اصلاح روابط دمشق و آنکارا تاکید کرد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار