امام جمعه زاهدان:

ماه محرم فرصتی برای بیان مبانی دینی است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت:باید از فرصت ماه محرم برای بیان مبانی دینی و معارف مکتب اهل‌بیت(ع) بدون اینکه دعوا و درگیری ایجاد شود استفاده کنیم.

آیت‌الله مصطفی محامی  در دیدار جمعی از اعضای هیأت‌های مذهبی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هیات‌های مذهبی در راستای احیای امر اهل بیت(ع) تلاش می‌کنند که کار ارزشمندی است.

امام جمعه زاهدان افزود: کار هیات‌های مذهبی از جهات متعدد دارای حساسیت و اهمیت است که جهت اول آن انتساب به امام حسین(ع) بوده و این برای شما افتخار آفرین و مسئولیت آفرین است.

وی بیان کرد: بر اساس روایات، ائمه نور واحد و وابسته به رسول خدا هستند اما صحنه‌ای که برای امام حسین(ع) پیش آمد و کاری که ایشان انجام داد یک اقدام ویژه بود و بنابراین خداوند متعال نیز برای ایشان حساب ویژه باز کرد.

آیت الله محامی تصریح کرد: امام حسین(ع) همه هستی و عزیزان خود را در کمتر از یک روز از دست داد و حال اگر خداوند نیز همه چیز خود را پای ایشان بریزد از لطف او به دور نیست.

وی اظهار کرد: جدای از انتساب به امام حسین(ع) کار هیات‌های مذهبی احیای امر دین و در واقع معارف ناب مکتب اهل بیت(ع) به برکت خون شهدا و نیز امتدادی است که در طول تاریخ توسط شیعیان حضرت صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مردمی بودن از دیگر ویژگی‌های هیات‌های مذهبی است و هر کدام از مردم بر اساس عقیده خود از مال و جان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی مشارکت همه طیف‌ها در دستگاه امام حسین(ع) را از ویژگی‌های شاخص هیات‌های مذهبی عنوان کرد و افزود: در دستگاه امام حسین(ع) از هر سن و سال و جنسیتی حضور دارند و اختصاص به صنف و قشر خاصی ندارد و البته از حیث جغرافیایی نیز فراگیر است و اختصاصی به کشورها و مرزها ندارد.

آیت الله محامی تصریح کرد: این یک ظرفیت بزرگ برای دستگاه اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) فراهم کرده و باید از این ظرفیت حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم و مبانی اسلام و انقلاب اسلامی را به مردم منتقل کنیم چرا که آشنایی بسیاری از افراد با اسلام و معارف اسلامی از همین هیئت‌ها و مراسمات است.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان یک شخصیت فرزانه توصیه‌ و بیاناتی در خصوص هیات‌های مذهبی داشته‌اند که اگر دستگاه‌های مربوطه مجموعه بیانات ایشان را تحت عنوان منشوری در اختیار جامعه مخاطب قرار دهند مطلوب است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به بیان اولویت‌های کاری هیات‌های مذهبی پرداخت و گفت: تلاش برای خلوص نیت و پاک بودن کار از هر گونه آلودگی مهم است و در دستگاه امام حسین(ع) باید منیت‌ها و رقابت‌ها را کنار بگذاریم تا خداوند به کار برکت دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار