روستا‌های خراسان شمالی تجهیزات اطفاء حریق تحویل گرفتند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: تجهیزات اولیه اطفای حریق با گرم شدن و افزایش دمای هوا در اختیار ۷۰ روستا و ۱۷ پاسگاه استان قرار گرفت.

علی اسدی گفت: بارندگی‌های امسال شرایط سرسبزی را برای مراتع استان فراهم کرده و پوشش گیاهی از وضعیت بهتری برخوردار است که برکات زیادی برای دامدارن و بهره برداران به همراه دارد.
وی افزود: احتمال حریق با توجه به سرسبزی مراتع استان وجود دارد و باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود، ترویج، تبلیغ و آموزش‌های لازم برای آگاهی دهیاران و اطفای حریق برگزار شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان کرد: ۲۳ تیم اطفای حریق با ۱۱ هزار نفر از همیاران طبیعت برای مقابله با آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها آماده باش هستند تا در صورت وقوع حوادث اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.
اسدی گفت: اطلاع رسانی برای پیشگیری از اطفای حریق در سطح مراتع و جنگل‌ها باید انجام شود و شهروندان در صورت مشاهده می‌توانند با تلفن ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند.
بر اساس آخرین اطلاعات جمع‌آوری شده از پهنه‌بندی منابع و عرصه‌های طبیعی، ۲۹ درصد از گستره خراسان شمالی در ریسک پر خطر آتش‌سوزی، ۴۱ درصد در ریسک متوسط و تنها ۳۰ درصد که بیابان است در ریسک کم خطر قرار دارد.

برچسب ها: اطفا ، حریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.