تماس‌های مزاحمی به اورژانس مشهد ۹ درصد افزایش یافت

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان تماس‌های مزاحمی و نامرتبط با اورژانس ۱۱۵ مشهد در سه ماهه نخست امسال نزدیک به ۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته و به رغم اطلاع‌رسانی‌ها و آموزش‌های همگانی همچنان افزایشی است.

علی یزدانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تماس‌های مزاحمی و نامرتبط با اورژانس ۱۱۵ مشهد در سه ماه نخست امسال ۳۲۵ هزار و ۳۴۰ تماس گزارش شده است که از این میزان ۶۹ هزار و ۷۰۷ تماس مشاوره‌ای، ۱۷ هزار و ۱۸۲ تماس مزاحمتی، ۱۴۲ هزار و ۹۲۳ تماس نامرتبط بوده و ۹۵ هزار و ۵۲۸ تماس نیز منجر به مأموریت شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۶۰ هزار و ۱۰۵ تماس مزاحمی و غیر مرتبط با مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش هفت و نیم درصدی دارد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریت‌های پزشکی موضوع مزاحمت‌های تلفنی و اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ است که تاخیر در ماموریت‌های امدادرسانی به بیماران بدحال مانند سکته‌های قلبی و مغزی و همچنین مصدومان ترافیکی را بدنبال دارد.

وی ادامه داد: اگر چه تاکنون از طریق آموزش‌های همگانی و اطلاع رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقدام شده است، اما همچنان این مزاحمت‌ها ادامه دارد.

یزدانی با بیان اینکه تماس‌های مزاحمی و نامرتبط بازی با جان و حیات بیماران است، اظهار کرد: اتخاذ جرایم سختگیرانه و شدیدتر در راستای کاهش آمار مزاحمت‌های تلفنی با سیستم‌های امدادرسان مورد تاکید است.

وی گفت: امید است با فرهنگ‌سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی و پیگیری‌های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می‌شود، این مشکل مزاحمت‌های تلفنی اورژانس حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار