تداوم هوای خنک و مطبوع در شهرستان‌های مرکزی اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس پیش‌بینی نقشه‌های هواشناسی، هوای خنک و مطبوع در شهرستان‌های مرکزی استان تداوم خواهد داشت.

مجید کوهی گفت: بر پایه آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش‌بینی وضع هوا، از امروز (یکشنبه ۱۰ تیر) تا سه شنبه (۱۲ تیر) جو استان به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی نسبتاً ناپایدار است.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: بر این اساس آسمان استان طی مدت مذکور غالباً کمی تا نیمه ابری توام با وزش باد شرقی (گاهی تند) پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: در برخی شهرستان‌های مرکزی، جنوبی، گرمی و انگوت طی ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب، رشد ابر‌های همرفتی و رگبار باران و رعدوبرق (با احتمال اصابت صاعقه در ارتفاعات و دامنه کوه‌ها) پیش‌بینی می‌شود.
کوهی بیان کرد: گفتنی است که تغییرات دمائی نیز تا روز سه‌شنبه قابل ملاحظه نیست و هوای خنک و مطبوع در شهرستان‌های مرکزی و خلخال تداوم می‌یابد.
او گفت: از روز چهارشنبه (۱۳ تیر) جو استان پایدار شده و از شدت ابرناکی کاسته می‌شود؛ همچنین با افزایش دمای هوا در استان، هوای گرم تابستانه‌ای شهرستان‌های نوار شمالی استان را فرا می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.