سنجش هوش دانش آموزان مقطع ابتدایی در کردستان

در فرآیند ارزیابی هوش دانش آموزان مقطع ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی در استان، ۵۹ نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب کردند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از ارزیابی هوش ۸۹ دانش آموز مقطع ابتدایی متقاضی جهش تحصیلی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۹ نفر صلاحیت شرکت در آزمون ارتقای پایه را کسب کردند.

طالب محمدی افزود: دانش آموزانی که موفق به گذراندن ارزیابی هوش شوند در آزمون تحصیلی پایه مورد نظر شرکت می‌کنند واگر در همه دروس نمره قبولی را کسب نمایند یک پایه تحصیلی را گذرانده و به پایه بالاتر می‌روند.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش توسط افراد مجرب و متخصص انجام شد، افزود: چهار پایگاه تخصصی در شهرستان‌های سنندج، قروه، سقز و کامیاران برای اجرای برنامه جهش در استان اختصاص یافته است.

محمدی یادآور شد: ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش از پایه‌های اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم وچهارم به ششم انجام شد.

وی با بیان اینکه اغلب صاحب نظران تعلیم و تربیت موافق جهش تحصیلی بی رویه کارشناسی نیستند، از والدین تقاضا کرد با در نظر گرفتن تأثیرات ذهنی و روانی جهش تحصیلی بر رشد و پیشرفت تحصیلی فرزندانشان تصمیم گیری مناسبی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.