نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در مناظره تلویزیونی شرکت کردند.

«مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری امشب در مناظره تلویزیونی شرکت کردند.

مجری مناظره خطاب به جلیلی گفت: در انتخابات این دوره شاهد مشارکت چهل درصدی بودیم. مشارکت مردم در انتخابات می‌تواند به توان رئیس‌جمهور آینده کمک کند؛ شما اگر رئیس‌جمهور شوید، برنامه‌تان برای افزایش مشارکت در انتخابات آینده چیست؟

مشارکت مردم در اداره کشور باید پر رنگ‌تر شود

جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم پاسخ داد: اگر امروز قدرتی است حاصل مشارکت مردم است. وقتی مردم حضور پیدا می‌کنند نشان‌دهنده آن است که در برابر مشکلات چگونه باید ایستاد. این مردم هستند که موفقیت‌ها را شکل می‌دهند. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: همه مردم باید احساس کنند متناسب با توانایی خود می‌توانند نقش‌آفرین باشند. از برنامه‌های دولتم آن است که مشارکت مردم هر روز در اداره کشور پر رنگ‌تر شود.

وی ادامه داد: اگر مشارکت کم شده است، باید بررسی کنیم دلیلش چیست و برای آن برنامه بچینیم. مردم نباید احساس کنند که از استعداد‌هایشان استفاده نمی‌شود. نمی‌شود موقع انتخابات صندوق رای را ببرید که رای بدهند، اما در زمانهای دیگر آنها را رها کنید.

خبر توهین پسرم به مولوی عبدالحمید دروغ بود

مسعود پزشکیان نیز در پاسخ به سوال مجری گفت: رسانه‌ها می‌گویند ما بنزین را گران می‌کنیم، باید بگویم ما بدون رضایت مردم هیچگاه این کار را نمی‌کنیم. درباره مشارکت خوب نیست که ۶۰ درصد شرکت نکردند. قسمتی از آن زنان ما هستند که آنها را در جامعه بازی نمی‌دهیم. مردم می‌گویند اگر به ما توجه نکنید، حقوق انسان‌ها را نبینید و صدایمان را نشنوید، انتظار رای دادن اشتباه است.

وی ادامه داد: وقتی ۶۰ درصد مردم نمی‌آیند باید خلل را ببینیم. این مردم هستند که مقابل دشمنان می‌ایستند. مردم نسبت به ما مسئله دارند. اگر می‌خواهیم کشور جامعیت داشته باشد، باید همه اقوام و مذاهب را ببینیم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم اضافه کرد: از قول ما در رسانه‌ها گفتند که پسرش به سنی‌ها توهین کرده است. این‌ها دروغ است. این‌ها پول می‌گیرند و به ما نسبت می‌دهند. ما روز به روز داریم پشتوانه اجتماعی خود را به دلیل گرانی و رفتار با دخترانمان از دست می‌دهیم. مردم از ما ناراضی هستند.

به جای ارائه برنامه و راه‌حل برای مشکلات، دیگران را طالبان خطاب می‌کنند

سعید جلیلی در ادامه مناظره اظهار کرد: اگر انتظار مشارکت مردم را داریم باید آنها را ببینیم که می‌توانند حرکت جمعی را شکل دهند. مردم در نظرسنجی‌ها نیز مشکلات را نشان دادند. آقای پزشکیان بسیاری از مردم و کارگران می‌گویند شما در این عرصه‌ها حرف نمی‌زنید؟ ما چه تعداد زن بی‌سرپرست داریم؟ هیچگاه از آن‌ها حرف نمی‌زنید و آن‌ها انتظار دارند.

وی ادامه داد: اگر به جای مباحث اصلی، بحث‌های دروغ بگویید غلط است. در ۴۸ ساعت گذشته درباره من، مطالب دروغی منتشر شد. این فضا به مردم کمک نمی‌کند. هنوز نتایج انتخابات مشخص نشده به ۹ میلیون و ۱۰ میلیون نفر بگوییم طالبان! به جای ارائه برنامه و راه‌حل برای مشکلات، دیگران را طالبان خطاب می کنند.

چرا به من در حرم حضرت عبدالعظیم گفتند منافق؟

پزشکیان در ادامه گفت: من رفته بودم زیارت افرادی که ادعای حزب اللهی بودن دارند علیه من شعار مرگ بر منافق دادند، آیا من منافقم؟ من که همیشه بر مبنای اعتقاد و باور عمل کرده ام؟

او افزود: محرومین همیشه پای صندوق آمدند، مشکل این است که ما آنها را هم ندیدیم و برای اینها برنامه نداریم، به عنوان مثال برنامه بهداشت و درمان چهار دهه است نوشته شده، اما اجرا نشده است. مساله این است که مجلس و دولت و قوه قضاییه برای خودشان سفره دیگری پهن کرده اند و مردم این را می بینند.

وی ادامه داد: اگر مسئولین به فکر مردم بودند برای خودشان سفره جدا پهن نمی‌کردند، افراد خودشان را در پستها استفاده نمی‌کردند. گفتند به کردها پست دادیم، اما آنها سنی نبودند، اگر کسی سنی بود و استعداد داشت آیا نباید از او استفاده شود؟ بیشتر پستها در اختیار یک عده خاص است. مردم باید مشارکت داده شوند.

 
مجری مناظره سوال کرد: چه توصیه‌ای برای رقبا و رفقا دارید؟ 

خیلی وقت‌ها مشکل آمریکا نیست و خود ما هستیم  

سعید جلیلی جواب داد: از ابتدای شروع انتخابات به همه دوستان توصیه کردم که به خاطر دنیا آخرت خود را خراب نکنید. نکته‌ای که آقای پزشکیان گفتند، به دوستان ستاد گفتم که ببیند چه کسی این کار را کرده است؟ اگر آقای پزشکیان اعتراض نکردند حتما شما پیگیری کنید.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: اگر ما خودمان و یا کسانی که مسئولیت رسمی دارند بداخلاقی را در عرصه انتخابات انجام دهند مضموم است و باید جلوی آن گرفته شود.

او با اشاره به اینکه خیلی وقت‌ها مشکل آمریکا نیست و خود ما هستیم، بیان کرد: گفتند که چرا برنامه ششم اجرا نشده است؟ در زمان دولت دوازدهم و مجلس دوازدهم بود. با هم بودند چرا برنامه اجرا نشد؟ باید اینها را بحث کنیم که اگر برنامه خوبی بود و می‌توانسته اجرا شود، چرا نشده است؟

جلیلی ادامه داد: پزشکیان نائب رئیس مجلس بود. باید بررسی کند که چرا ۳۰ درصد برنامه ششم اجرا نشده است؟ اگر به مردم نقش بدهید؛ اگر دولت و مجلس هم در وظیفه خود کوتاهی کند کار تعطیل و متوقف نخواهد شد. مردم باید بتوانند هشدار بدهند و مطالبه داشته باشند که طرح سلامت، کشاورزی و غذایی چرا پیش نرفته است؟

وی افزود: گفتند درباره حقوق اهل سنت و اقوام، چه رای بدهند به من و چه ندهند حقوقی دارند که وظیفه دولت است آن را برآورده کند. اینکه در ایام انتخابات حقوق ملت تبدیل به معامله می‌شود، بسیار بد است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم بیان کرد: همه مردم باید بتوانند ایفای نقش کنند؛ این یک شعار نیست، بلکه باور، شعار، رویکرد و توصیف و برنامه ماست که هر ایرانی یک نقش پرشکوه داشته باشد.

اعتراض پزشکیان به بازنشستگی اساتید و تعلیق دانشجویان

مسعود پزشکیان اظهار کرد: چرا وقتی مردم با ما هستند حق دارند بیایند به خیابان ولی وقتی با ما نیستند اگر به خیابان بیایند بازداشت می‌کنیم؟ خیلی از اساتید را در همین دولت بازنشسته کردند و دانشجویان را تعلیق کردند؛ مردم حق دارند اعتراض کنند.

وی ادامه داد: ما مگر گذاشته‌ایم که در مردم مطالبه گری بوجود بیاید؟ از معلمی که مطالبه‌گری می‌کند با باتوم قدردانی می‌کنیم! اگر کسی که اعتراض کرد را بازنشسته یا اخراج کنیم، این مشکلاتی که هست پیش می‌آید. باید اجازه بدهیم به مردم که صدایشان را بشنویم.

پزشکیان بیان کرد: با کفر می‌شود مملکت را نگه داشت اما با ظلم هرگز. نمی‌شود که سهم و پست را به یک عده بدهیم و یک عده بمانند. اگر می‌خواهیم این مملکت درست شود باید حق و عدالت را به درستی ترویج دهیم.

میلیون‌ها دانشجو درباره آینده شغلی خود نگران هستند

 جلیلی ادامه داد: معتقدم اگر کسی منافعی در امری داشته باشد آن مسئله جواب نمی‌دهد. بخش خصوصی باید بتواند کار خود را به درستی انجام دهد. ما اگر موضوع را ناقص مطرح کنیم خواهیم دید که به یک مسئله کلان فقط از جنبه کوچکی نگاه کرده‌ایم در نتیجه راه حل درست برای آن پیدا نمی‌شود. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم بیان کرد: در حوادث سال ۱۴۰۱ بنا داشتم که هر هفته یا دو هفته یک بار در یک دانشگاه حضور پیدا کنم. ما باید برویم با مردم و دانشجویان صحبت کنیم. وقتی در آن شرایط پرتنش با دانشجویان صحبت می‌کردیم می‌دیدیم که هم آنها حرف‌های ما را متوجه می‌شوند و هم ما حرف‌های آنها را. ما باید به دانشگاه‌ها برویم و با جوانان صحبت کنیم. 

وی گفت: به خاطر دارم در جریان هپکو یک کارگر می‌خواست خودکشی کند، اما در همین ایام انتخابات وقتی به اراک رفتم همان کارگر از من بابت پیگیری و اقدامات دولت آقای رئیسی تشکر کرد. وقتی ۸ سال رشد اقتصاد منفی باشد یعنی عدم رکود و اشتغال را شاهد هستیم. میلیون‌ها دانشجو درباره آینده شغلی خود نگران هستند.

حرف می‌زنیم، اما عمل نداریم

پزشکیان نیز گفت: : این وعده‌هایی که ما می‌دهیم که فلان کار را خواهیم کرد در طول این ۴۰ سال هیچ کدام آن جور که باید به آن عمل می‌شد نشد. بیشترین مشکل ما در جامعه این است که حرف می‌زنیم، اما عمل نداریم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم بیان کرد: هیچ فریضه‌ای از فراز الهی به اندازه پایبندی به تعهد ارزنده نیست. اما ما راحت پیمان می‌بندیم و به آن عمل نمی‌کنیم. باید با مردم صادق باشیم آنها باید بپذیرند که ما با آنها صادقانه صحبت می‌کنیم در این صورت قطعاً به ما اعتماد خواهند کرد. 

پزشکیان افزود: بزرگترین مشکل حاکمیت‌ها و مدیریت‌ها عدم صداقت با زیردستان و پرسنل است. آیا همه مردم برای ما در برابر قانون مساوی‌اند و با آنها مثل فرزند و حزب خود برخورد می‌کنیم؟ اگر عمل نمی‌کنیم پس صداقت نداریم. جامعه از ما صداقت می‌خواهد، ما گیر‌هایی داریم که باید حل شود. ما موظفیم روی قوانینی که می‌نویسیم بایستیم. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم بیان کرد: اگر قرار بود قانون‌های توسعه را اجرا نکنیم چرا نوشتیم؟ گیریم که کلی کتاب و برنامه نوشتیم و روی هم گذاشتیم، اما وقتی عمل وجود ندارد چه فایده دارد؟

مجری مناظره سوال کرد: بر اساس قانون اساسی چه سازوکاری برای شنیدن اعتراض مردم دارید؟

اعتراض که فقط به خیابان آمدن نیست

جلیلی گفت: اگر مشکلی وجود دارد باید اعتراض کرد. اعتراض که فقط به خیابان آمدن نیست، بلکه می‌شود آن را بیان کرد و گفت که فلان موضوع به نتیجه نمی‌رسد و یا در آن ناقصی وجود دارد و جواب نمی‌دهد. 

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: ما باید حرف‌ها را بشنویم وقتی کارگری حرفش شنیده نمی‌شود به کف خیابان می‌آید، اما وقتی دفتر ما باز باشد که آنها به ما مراجعه کنند و صحبت آنها را گوش کنیم. کار به خیابان نمی‌کشد.  این یک رویکرد و پارادایم است و باید صحبت‌های کارگران را در حد وسع خود بشنویم، نه اینکه به شرایطی برسد که آن فرد برود و خودکشی کند. این بد عمل کردن‌ها از کجا می‌خواهد خوب شود؟

وزیری که نمی‌داند قانون برنامه چیست، چه چیزی از او سوال کنیم؟

 پزشکیان در ادامه مناظره انتخاباتی اظهار کرد: اگر در یک سیستم، فرد مسئول را موظف کنیم، اگر کارش را انجام ندهد، باید مجازاتش کنیم. او نمی‌تواند حق کارگر را تضیع کند. وزیری که نمی‌داند قانون برنامه چیست چه چیزی را می‌خواهیم از او سوال کنیم؟ مدیران ما مسئولیت خود را انجام نمی‌دهند، اما کتک آن را پرسنل و مشتری می‌خورند.

او گفت: آن موقع که نایب رئیس بودم پول مردم را خورده بودند ما رفتیم آنها را جمع کردیم و با رئیس قوه قضاییه و معاون اول رئیس‌جمهور صحبت کردیم تا مشکلات حل شود. گناه از حاکمیت بود. متوجه نشدیم که قوه قضاییه با کسانی که پول مردم را خورده بودند برخورد کرد یا نکرد!

پزشکیان یادآور شد: ما باید به جای دعوا با یکدیگر، به قانون عمل کنیم. حق مردم است که اعتراض کنند، چون که قانون است. یا باید قانون را عوض کنیم یا بگذاریم اعتراضشان را بکنند. اگر ما اجازه دهیم مردم حرفشان را بزنیم دیوانه‌اند که اغتشاش کنند؟ آقای دکتر می‌گوید من با دانشجویان حرف زدم، اینها نخبه‌های ما هستند. اگر اشتباه کرده‌ایم بگوییم درستش می‌کنیم، نه اینکه آنها را اخراج کنیم.

 مجری مناظره گفت: فضای مجازی دو ساحت کسب و کار و یک بخش کلاهبرداری‌هایی که در فضای مجازی می‌شود را دارد. آقای جلیلی گفتید معتقد به مسئولیت پذیری در فضای مجازی هستید، اما منتقدان شما گفتند به دنبال محدودیت آن هستید؟

سرعت اینترنت را ۱۰ برابر می‌کنیم

جلیلی جواب داد: اگر گفتیم یک جهان فرصت، قسمت عمده‌ای از فرصت‌ها در فضای مجازی است. خیلی از موضوعاتی که مطرح می‌کنیم با فضای مجازی شکل می‌گیرد و دولت باید برای آن برنامه داشته باشد. اگر بخواهیم از فضای مجازی استفاده کنیم سرعت باید خوب باشد. باید سرعت نت ۱۰ برابر افزایش یابد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود:  امروز در جمع فعالان عرصه دیجیتال بودم. می‌گفتند بسیاری از کار‌ها را ما انجام می‌دهیم و لازم نیست دولت انجام دهد. دولت اگر به بحث تنظیم گری بپردازد و فضا را برای مردم باز کند مردم به بهترین شکل آن را انجام می‌دهند. ادارات باید پناهگاه مردم باشند، نه اینکه برای مردم مشکل درست کنند.

مجری خطاب به پزشکیان اظهار کرد: گفته‌اید که فیلترینگ را جمع می‌کنید؟

هزینه فیلترشکن برای مردم بیشتر از نت است

پزشکیان جواب داد: در تمام دنیا در نت محدودیت دارند، اما اینکه دکان درست کنند، فیلترشکن بفروشند، ندارند. هزینه فیلترشکن برای مردم بیشتر از نت است. فیلترشکن بخرند به هر سایتی بخواهند می‌روند. کارهای اداری، بانکی و بیمارستانی و آموزش در دانشگاه‌ها و ارتباط با دنیا به صورت مجازی است و باید اینترنتی باشد که فیلتر نباشد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: باید صاحبان شرکت‌ها صحبت کنند و قرارداد ببندند. این روند را دولت می‌تواند با سکو‌های خارجی قرارداد ببندد. پول فیلترشکن در جیب چه کسی می‌رود؟ چقدر بلا سر مردم آمده با فیلتر کردن اینترنت؟ در آمریکا هم اینترنت محدود است، اما در ایران همه در وضعیت عادی از فیلترشکن استفاده می‌کنند و بچه‌ها با آن هر سایتی می‌خواهند می‌روند.

وی ادامه داد: حالا زمانی تظاهرات بود و شاید هر حاکمیتی نت را قطع می‌کرد، اما الان که اتفاقی نیفتاده است. ما باید کاری کنیم که مردم در این فضا راحت باشند، چون دریایی از فرصت در این فضا وجود دارد. کجای دنیا مثل ما عمل میکنند و ما مشابه آن عمل کنیم. ما داریم مردم را از زندگی ساقط می‌کنیم. چه کسانی پول فیلترشکن را می‌خورند و مالیات هم نمی‌دهند؟

سکوی خارجی مسئولیتش را قبول کند

جلیلی نیز اظهار کرد: اگر می‌گوییم فضای مجازی فرصت است باید برای آن برنامه داشته باشیم و به مردم آن را بگوییم. یکی از بحث‌ها این است که در فضای مجازی مصرف کننده باشیم یا تولیدکننده. سکوی خارجی بیاید مسئولیتش را قبول کند و از این فرصت می‌توان استفاده کرد.

او گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که پول نتی که از مردم گرفته می‌شود، آن پول به مردم پرداخت شود. این چقدر منبع درآمد برای مردم ایجاد می‌کند. اینکه اشتغال ایجاد کنید؛ صنعت فضایی را پررونق کنید، ششمین کشوری می‌شوید که کاوشگر به کره ماه می‌فرستید.

 لندکروز ۲ میلیاردی را ۲۰ میلیارد می‌فروشند

پزشکیان نیز بیان کرد: قرار نیست از چرخه تولید در دنیا بیرون بیاییم، این زمانش گذشته است. گفتیم ماشین را خودمان تولید میکنیم، اما چه بلایی سر مردم آوردیم. باید برای اقتصاد جانمایی کرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: ما داریم از چرخه تکنولوژی دنیا خارج می‌شویم. دنیا الان خیلی پیچیده است و آمریکا هم نمیتواند از آن بیرون بیاید. ماشین‌هایی که قیمتش ۲۰ هزار دلار است به مردم که حقوق ۱۰۰ دلاری دارند، می‌فروشیم صد هزار دلار! لندکروز با دو میلیارد به کشور بیاید را می‌فروشند بیست میلیارد! مردم هم مجبورند از خودرو‌های بی کیفیت استفاده کنند.

مجری مناظره در ادامه برنامه اظهار کرد: آقای پزشکیان گفته‌اید در سیاست خارجی و اقتصاد کارشناس نیستید. شما چگونه در حوزه کارشناسی تفکرات متفاوت را خواهید چید؟

پزشکیان جواب داد: اقتصاد ۱۲۵ تخصص مختلف است. ما به بازار آزاد معتقد نیستیم. ایران در فوتبال و والیبال پر از مربی است، اما ممکن است از خارج مربی پیدا کنی که تیم را بالا بیاورد. در سیاست خارجی باید بستر را آماده کرد که معامله‌گران در دنیا بستر پیدا کنند. اقتصاد صنعت با کشاورزی فرق می‌کند. چرا دبی، دبی شد آیا خودشان شدند؟ آنها کارشناس مربوطه را گرفتند و استفاده کردند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: سیاست‌های رهبری و امام، نه شرقی و نه غربی است. رهبری فرمودند براساس عزت، حکمت و مصلحت حفظ شود.  ابزار برای تصمیم گیری وجود دارد. با تجربه کارشناس و رفرنس عملی می‌توان از کارشناس استفاده کرد. قرار نیست با حرف من مملکت در چاله‌ای بیافتد که نتوان آن را درآورد.

مجری مناظره خطاب به جلیلی اظهار کرد: گفته‌اید که گعده‌های محفلی اعتقاد ندارید. آیا با کار تشکیلاتی مخالفید؟ در دولت چگونه تصمیم‌گیری می‌کنید؟

ما بسته به یک محفل و گعده نیستیم

جلیلی جواب داد: برای اداره کشور علامه دهر نیستیم. موضوعات مختلف است. راه این است که جلسات کارشناسی داشته باشیم. ما از مقام رئیس جمهور صحبت می‌کنیم و با یک نظریه پرداز فرق می‌کند.  احزابی وجود دارند که روی موضوعات کار می‌کنند و یک نفر از آن حزب آن را دنبال می‌کند. با جلسات محفلی آن چیزی که به نفع کشور است در نمی‌آید. ما بسته به یک محفل و گعده نیستیم و همه ایران سرای من است.

جلیلی افزود: یکی به من گفت ۱۱ سال است زنبیل گذاشتی من گفتم بله، چون اهمیت دارد. اگر بخواهی کمک کنی کار جدی می‌خواهد، چون رئیس جمهور در مقام اجراست. اجرا زمانی موفق می‌شود که به آن موضوع اشراف داشته باشید. اگر دچاز تزلزل و تردید شوی زمان را از دست می‌دهی.

مجری مناظره گفت: از تبلیغات انتخاباتی شما این طور درک و فهم می‌شود که سیاست خارجی به رفع تحریم مرتبط است. رقبای شما می‌گویند دولت قبل از آقای رئیسی می‌توانست تحریم را لغو کند، اما نشد. دولت شما چه مسیری را طی می‌کند. آیا تعامل می‌کنید و اگر طرف شما تعامل نکرد، چه می‌کنید؟

در روابط خارجی، مشکل اصلی اختلاف است

مسعود پزشکیان پاسخ داد: باید برنامه داشت. امکان ندارد کسی در بیرون از مجموعه بهداشت برنامه بنویسید و عضو آن نباشد.مشکل در کشورمان نبود برنامه نیست. در روابط خارجی، مشکل اصلی ما اختلاف است.

او ادامه داد: با FATF در آن دولت مخالفت می‌شود، اما در این دولت با آن موافقت می‌شود. هر قدر ارتباط را با دنیا بهتر کنیم بهتر می‌توانیم زندگی کنیم. هنر سیاست خارجه این باید باشد، قابل انعطاف باشد؛ آلترناتیو داشته باشد. اگر فقط مجبور باشی با یک نفر روابط داشته باشی هیچ کس صدای شما را نمی‌شود. آمریکا، اسرائیل و .. با برجام مخالف بودند. نتانیاهو قسم خورد که برجام نباید اجرا شود، این چه چیزی است که همه با آن مشکل داشتند. در گفتگو یک چیزی میدهید و یک چیزی میگیرید.

مجری مناظره: اگر طرف شما اهل تعامل نبود چه؟

پزشکیان جواب داد: اگر ناترازی‌ها مدیریت شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود. ما از نظر علمی در حال ضرر کردن هستیم، به سبب FATF و برجام.گران میخریم و ارزان میفروشیم. در این میان بسیاری هم کاسب تحریم هستند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: ما بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت جلو می‌رویم. در داخل باید همگرایی ایجاد شود. تا یکی میخواهد موفق شود آن یکی گیر میدهد. باید با گفتگو بتوانیم سهم‌مان را بگیریم. با تهاتر که نمی‌شود ۱۰۰ میلیارد دلار را معامله کرد. بسیاری از کشور‌ها پول ما را نمی‌دهند.

مجری مناظره اظهار کرد: آقای جلیلی بسیاری معتقدند که شما زبان دنیا را بلد نیستید. برای گسترش روابط خارجی جه برنامه‌ای دارید؟

در برجام و FATF  طلبکاریم نه بدهکار

جلیلی پاسخ داد: معتقدم سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است و برای موفق شدن اقتصاد باید از سیاست خارجی کمک گرفت. در دنیا ۲۰۰ کشور وجود دارد و نباید صرفا به چند کشور محدود اکتفا کرد. برجام انجام شد و عده‌ای گفتند هم سانترفیوژ میچرخد هم اقتصاد. خودشان گفتند ۱۵ بار آژانس گزارش نوشته است و ایران همه تعهدات خود را انجام داد.

او افزود: ملت خودمان را نباید زود متهم کنیم. آن‌ها از برجام خارج شدند و تحریم‌ها از ۸۰۰ به ۱۵۰۰ افزایش یافت. اشکال این بود که دنیا را به چند کشور محدود کردیم. هنر سیاست خارجی نگاه به تمام کشورهاست. روسیه اکنون با اروپا دچار مشکل شده و برای شما بازار ایجاد شده است که باید از آن استفاده کرد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: سیاست خارجی نگاه به فرصت هاست. تا ما می‌گوییم باید به ملت نگاه شود عده‌ای میگویند اینها می‌خواهند ببندند. اتفاقا با نگاه به داخل میتوان در عرصه جهانی حرف برای گفتن داشت. اگر مدام داخل را متهم کنید و هی بگویید فلانی این حرف را زد که نمیشود.

جلیلی بیان کرد: FATF گروهی است که با آنها توافق کردیم و ۴۱ بند هم امضا شد. اکثر کشور‌هایی که امضا کردند اینگونه نیست که همه بندهایش را انجام داده باشند. برخی کشور‌های اروپایی هنوز یکی را هم انجام ندادند.

وی اضافه کرد: شما دیدید که واکسن را گرو گذاشتند تا FATF امضا شود. می‌گفتند نمی‌توانیم حقوق ماه بعد را بدهیم. پس چرا الان داریم حقوق می‌دهیم؟ در برجام و FATF  امروز طلبکاریم نه بدهکار. اگر می‌گوید باید ادامه دهیم باید طرف ابتدا تعهداتش را ادامه دهد، اگر انجام نداد نباید معطل‌شان شویم.

جلیلی ادامه داد: مگر بلینکن نگفت چرا هنوز دارید نفت می‌فروشید؟ قیمت نفت در دنیا مدام متغیر است و ما هم به قیمت دنیا نفت‌مان را می‌فروشیم. در برجام بیشتر تخفیف نفتی می‌دادیم، ولی الان اینگونه نیست. ما دو میلیون نفت می‌فروشیم، زیرا معطل دنیا نماندیم. 

برای نفت‌مان بازار نداریم

پزشکیان نیز اظهار کرد: بخاطر نداشتن تکنولوژی ۱۸ درصد نفت را از زمین می‌کشیم، در حالی که در دنیا ۴۸ درصد است. ارزان هم فروخته می‌شود. دست کسی هم میدهیم که قابل اعتماد نیست. بازار نداریم برای نفت‌مان. قطر گاز ما را برده است. تحریم‌های فلج کننده ایجاد شده است.

 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: باید نقشه داشته باشیم که می‌خواهیم چه کار کنیم. خب آن‌ها زور می‌گویند باید بگوییم ما می‌خواهیم چه کار کنیم؟ گفتگو کردن خود یک هنر است. برادر با برادر ممکن است حرفهایشان باهم جور نشود، آیا باید قهر کرد؟

مجری مناظره سوال کرد: در شرایطی که سردار سلیمانی را شهید می‌کنند، باید چه کرد؟

FATF مانند فیفا است

او پاسخ داد: شهید سلیمانی موی دماغ آنها بود؛ این بخاطر مسائل غزه بود. FATF مانند فیفا است، اگر زیر بار حرفشان نرویم ما را بازی نمی‌دهند. میگویند ما راه دیگری داریم، خب بگویید راه‌حلتان چیست؟ ابتدا باید در داخل همگرایی ایجاد شود. اگر باهم دعوا نکنیم با دنیا هم می‌شود، مذاکره کرد. 

جلیلی در ادامه مناظره اظهار کرد: بلا سرما آمده است. ما امروز طلبکاریم در موضوع برجام. خود روحانی اعلام کرد که حتی اگر شما هم از برجام خارج شوید ما خارج نمی‌شویم. این سیاست است؟

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم افزود: با عزت وارد سیاست خارجی می‌شویم. در برجام نوشته شده بود که ۸ سال دیگر به تعهدات خود عمل می‌کنند. بعد ما به همه توافقات را عمل کردیم و زمانی که فرصت طرف مقابل شد از برجام خارج شد. نباید معطل بمانیم، باید تحریم‌ها خنثی شوند. 

چرا عراق و چین پول ما را نمی‌دهند؟

پزشکیان در ادامه مناظره اظهار کرد: نقدینگی در دولت شهید رئیسی بالا رفت. مشورت مهم است. ده فرد دیگر نظیر متخصصان خارجی باید جمع شود و از آنها مشورت گرفته شود. اینکه بگوییم من متخصصم با ادمی که یک عمر در این رشته بوده است متفاوت است. ما بخاطر تصمیماتمان کشور را به اینجا رسانده ایم. مهارت گفتگو مهم است. باید راه پیدا کنیم و عزت و حکمت و مصلحت را ببینیم و مشکل کشور را حل کنیم.

او بیان کرد: ۴۰۰ دلار حقوق استاد ماست، بیرون منت او را میکشند. اگر بلدید خب مشکلات را حل کنید. معتقدم ابتدا باید مشکلات داخلی حل شود و به حرف کارشناس‌ها گوش دهیم. برای حل مشکل راه حل وجود دارد و هنر پیدا کردن آن است. پشت سر ما می‌گویند روزگارشان سیاه شده است، بعد ما میگوییم می‌توانیم. چرا عراق و چین پول ما را نمی‌دهند؟ 

مجری مناظره گفت: اگر در مذاکرات به تعهدات عمل نشود آیا پلن جایگزین وجود دارد؟

پزشکیان پاسخ داد: آدمی که یک گزینه در مذاکرات دارد شکست خورده است. هنر جنگیدن، داشتن جایگزین‌های مختلف است. راه‌های مختلفی برای رسیدن به هدف وجود دارد. ما کوتاه نمی‌آییم، اما نیازی نیست فردی را برای مذاکره بفرستیم که صرفا منافع خود را می‌بیند. 

هر سفارتی باید یک سکوی صادراتی شود

جلیلی نیز بیان کرد: گفتم هیچکس علامه دهر نیست، اما ما مدعی ریاست جمهوری هستیم و نمی‌توان گفت که ابتدا باید بنشینم و بفهمیم موضوع چیست. این را باید قبلا انجام می‌دادید و الان زمان ندارید. اداره کشور آسان نیست. در اقتصاد، کشاورزی، بانک، سیاست خارجی و.. باید به جمع بندی رسیده باشید.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم بیان کرد: دقیقا در دولت ۸ سال مشکل همین بود که می‌گفتند باید ابتدا تشخیص دهیم. ما باید از طرف مقابل بخواهیم به تعهدات خود عمل کند. باید راه‌های موازی را دنبال کنیم. نباید رو به قبله باشیم، زیرا آنها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.‌

وی اظهار کرد: برنامه ما در سیاست خارجی این است که ۲۰۰ کشور وجود دارد و باید اقتصاد ایران جانمایی شود. باید فرصت‌ها کشف و اجرایی شود. هر سفارت شما باید یک سکوی صادراتی شود. شهید رئیسی به پاکستان رفت و فرصت‌های صادراتی پیدا کرد؛ اینکه مشکل تحریم نبود. با هیچ کشوری عهد اخوت نداریم. باید برنامه قبلا نوشته شود.

جلیلی ادامه داد: سه مورد از شش قطعنامه‌ها مربوط به زمان آقای لاریجانی بود که ظریف هم مسئول این کار بود. قطعنامه آژانس عمده اش در زمان کدام دولت‌ها بود؟ باید دید که چه کردیم که طرف مقابل به صرافت قطعنامه بیفتد.

بگومگوی جلیلی و پزشکیان

پزشکیان گفت: حرف‌های شما همه جهت‌گیری است. برنامه روش و مسیر دارد و اینکه ما نوشتیم نمی‌شود برنامه باشد. چرا برنامه‌های چهارم و پنجم عملی نشد؟ چرا اینها را محاکمه نمی‌کنند؟ ما زندگی مردم را دچار چالش کردیم و مردم ناراضی هستند و مدام میگوییم می‌ایستیم. تمام آدم‌هایی که استخدام کردید آدم‌های خودتان بودند. شما بگویید کجا را اداره کردید که موفق بودید؟ بین تئوری و اجرا تفاوت وجود دارد. 

جلیلی در واکنش به اظهارات پزشکیان گفت: در شورای عالی امنیت ملی زمانی حاضر بودم که در اطراف ما دشمن وجود داشت، اما چه چیزی این تهدیدات را حل کرد؟

پزشکیان اظهار کرد: این مخصوص تدابیر رهبری بود. رهبری هرجا که خوششان نمی‌آید را تغییر دادند. فردی که اداره را اداره نکرده است، چطور می‌تواند رئیس جمهور شود؟

جلیلی جواب داد: ۱۸ سال طول کشید تا از وزارت خارجه به جایگاه‌های مختلف برسم. مدیرکل بودم، معاون وزیر بودم، دبیر شورای امنیت بودم. بنده یک دفعه در یک جا قرار نگرفتم.

 پزشکیان اظهار کرد: برنامه شما علمی نیست. در سایت شما رفتیم چیزی پیدا نکردیم. در دولت شهید رئیسی در سایه بودید چرا در آفتاب نیامدید؟ شما بنگاهی را اداره کردید که بخواهید مملکت را اداره کنید؟

جلیلی تاکید کرد: ۸ درصد طبق برنامه باید محقق می‌شود و شدنی است.

 پزشکیان گفت:  من امروز انصراف می‌دهم به شرط اینکه آقای جلیلی تعهد بدهد، رشد ۸ درصد را محقق می‌کند اگر نکرد اعدام شود! آدمی که اداره‌ای را اداره نکرده باشد، چطور می‌تواند کشور را اداره کند؟

او ادامه داد: شما در مذاکرات کشور را قفل کردید و منابع مملکت را از بین بردید و حرف از فرصت می‌زنید و می گویید حکومت در سایه. دوستان شما سفارت عربستان را آتش زدند.

جلیلی گفت: شما می‌گویید من سابقه نداشتم، در حالی که من دارم عملی می‌گویم. در این موضوعاتی که شما می‌گویید ما عمل کردیم. دولت روحانی، همان کسانی که می‌گفتند یک سانتریفیوژ نباید باشد هزاران سانتریفیوژ شد. همان آدم‌ها اکنون در ستاد شما هستند. اشراف نداشتن و مساله را ندیدن همین میشود.

پزشکیان ادامه داد: دوستان شما در همین صدا و سیما دارند کار می‌کنند. من متعلق به هیچ حزبی نیستم. من مسعود پزشکیان هستم.آقای دکتر اینکه ما باید انرژی هسته ای را داشته باشیم یک بحث است و اینکه برجام را قفل کنیم و بگوییم برنامه داریم، غلط است.

 جلیلی گفت: عوض اینکه دشمن را متهم کنید ملت را متهم می کنید. رشد ۸ درصدی قابل تحقق است. قانون هم است، ولی پزشکیان مدام می‌گوید نمی‌شود غلط است و ممکن نیست، این طرز فکر کشور را عقب می‌اندازد. با صدها گروه از طیفهای مختلف به جمع بندی یک جهان فرصت رسیدیم. 

پزشکیان: من تحریم را آسیب به اقتصاد می‌دانم. من قائل به مذاکره هستم. نگاه من در سیاست خارجی با رقیبم فرق دارد. من تحریم را چالش می‌دانم. من قائل به پیوستن به FATF هستم. برای من سیاست خارجی یعنی آرامش روحی مردم. خنثی سازی تحریم برای من این است که هر جوان ایرانی بتواند محصول خود را به دنیا بفروشد. 

 خبرنگاران: محمدحسین نیک خوی متین، فاطمه سیدی، محمد امیرحسینی و فاطمه تورانلو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷۵
در انتظار بررسی: ۲۶
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آماری که دیشب پزشکیان نشون داد به مردم دروغ محض بود

اون جدول جمع تورم دوران روحانی و شهید رئیسی بود
پایان دوران روحانی تورم ۶۰ درصد
دوران شهید رئیسی ۳۱ درصد

آقای پزشکیان در برنامه زنده تلویزیون در برابر چشم همه آمار دروغ میگه و نشون میده

آقای پزشکیان برادر من حداقل اون آماری که کارشناسان دور و برت میدن دستت رو یک بررسی کن بعد نشون بده که آبروت نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
انقدر تهمت نزنید به اقای پزشکیان از خدا بترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
زیارت قبول اون وقت چرا قبلاً زیارت نمیرفتی گذاشتی دم انتخابات برای جلب توجه رفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۳ تير ۱۴۰۳
کار باید توچشم مردم باشه مثل همین زیارت مشهد و زیارت مزار مو دماغ شهید سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
آیدین
۱۶:۰۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
من رای ندادم و نخواهم داد ن اصلاح طلب ن اصولگرا مشکلات از ریشه باید حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
الان کاندیدای اصلاح طلب و انفلابی داریم
اصولگرا کجا بود

در ضمن وقتی رای نمیدی نمیتونی مطالبه درست شدن اوضاع رو هم داشته باشی

تو نمیتونی از رای خودت محافظت کنی بعد توقع درست شدن اوضاع رو داری ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
روحانی
۰۶:۳۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
ملت قهرمان و بزرگ ایران سلام. بالاخره چند روز پیش کلید را در جیب دکتر پزشکیان یافتم لطفا همع شرکت کرده و به پزشکیان رای دهید تا کلید را امتحان نمایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان طرف مردم ایستاده
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۱:۲۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
خیال میکنی..اتفاقا روبه رو و در تقابل با مردمه خبر نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
خدا به دادمون برسه با دکتر پرشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
خدا شفات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
خدا به دادمون برسه با دکتر جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
سفره بزرگ هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
در مجموع، پزشکیان هیچ برنامه‌ای ندارد بجز ویرانی و ورشکستگی کشور .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان خوب بهش یاد دادند که مثل کانالهای انتراشغال و بی بی سی و مابقی
مشکلات را بزرگ نمایی و وضعیت وطن را سیاه نمایی کن
تا مردم عادی و جاهل خوششان بیاد و بهت رای بدهند
چرا برای هر مشکلی پزشکیان راه حل و زمان برطرف کردن ان مشکل را نمیدهد .واقعا که ایل و طایفه حسن روحانی و دار و دسته اش هستی
خودمان که مشکلات را خوب میدانیم و درک کردیم
راه حل عملی و اجرایی بده .اگر صادق هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
نکته : ریاست‌جمهوری از نظر پزشکیان مساوی قدرت
ریاست‌جمهوری از نظر جلیلی مساوی خدمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
رای بی رای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
معلوم نیست شورای نگهبان چه غلطی میکنه دفعه قبل روحانی جاسوس را تایید کرد اینبار این خودفروخته خودباخته بی وجود ضد انقلاب را تایید کرد. یکی باید خود شورای نگهبان را تایید صلاحیت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۳:۵۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
طرف هرکه هستی باش ولی به ارگانها توهین نکن با دشمنت هم مادی حرف بزن تا مدادی بودن تو اورا به راه راست هدایت. کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
به خاطر خدا به جلیلی تندرو رای ندید که کشور به کره شمالی 2 تبدیل میشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اصلا خودت در مورد کره شمالی چی می‌دونی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بدبختی اینجاست پزشکیان هم ایران به کره جنوبی ۲ و مستعمره امریکا تبدیل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آقای جلیلی خیلی بهتره از پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۴:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
به پزشکیان رای بدیم خوبه بشیم افغانستان دوم؟؟ کره شمالی هیچی نباشه اقتدار داره ولی افغانستان که هیچ هیچی و مردمش از کشور فراری و اواره
Iran (Islamic Republic of)
ناشتاس
۱۷:۳۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
احمدی مردم کره شمالی هم میخوان فرار کنن منتهی بهشون اجازه نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بلطف خدا شنبه جشن ریاست جمهوری اقای جلیلی رو بگیریم و ایشون هم همه مارو رو سفید کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
انشاالله همه برای جلیلی شرکت کنیم من شیرینی پخش می کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ایران چاره ای جز اتحاد ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اتحاد به کی؟ با روحانی و دولتش؟ و با کسانیکه پیشرفت ایران رو نمی خواهند؟
این که یعنی بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
با توجه به توهین شب گذشته پزشکیان به شهید سلیمانی کمپین محکومیت این اقدام در ایتا راه اندازی شد بذارین این مطلب باشگاه خبرنگاران جوان لطف کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان ایران رو دو دستی تقدیم آمریکا میکنه از حرفاش معلومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بدون کاندید پوششی چقدمناظره کردن سخته
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آره واقعا. مثلا خوب فکر کن، حسن روحانی بدون جهانگیری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
جهانگیری کجایی دقیقا کجایی؟ بیا هوای این دوستمون خوب کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پارسال بهار دسته جمی رفته بودیم زیارت!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان ، انقلابی اصیل و خداپرست می باشد و به دنبال فساد و رانت بازی نیست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
از انقلابی بودن فقط سفره‌اش رو خوب می‌شناسه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ستاد انتخابی دکتر پزشکیان چی؟
Iran (Islamic Republic of)
زاکانی بزرگ
۲۰:۱۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اره معلومه...اکثر فوق لاکچری نشین های پایتخت باستی هیلز همگی باتفاق از پزشکیان حمایت کردن. این جماعت اصلا براشون فرقی نداره کی بیاد سر کار چون بیشتر سال اون ور آب هستن و صدای کسی رو نمیشنون
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۱۲:۱۵ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بله کاملا مشخصه چون فرزندان دکتر قلب الان در پتروشیمی مناطق جنوب دارن با حقوق 100 ملیونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ای کاش حاج قاسم سردار دلها زنده بود و اقتدار پزشکیان را میدید و به او میبالید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آره مخصوصا موقعی که به حاج قاسم گفت موی دماغ
خیلی خیلی اقتدار داره

خودتون جمع کنید سر جدتون
خودتون زدید به نفهمیدن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان خودش مخالف سلیمانی شهید ، مرد میدان ، بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بله توی تلویزیون و جلو چش همه گفت سلیمانی شده بود موی دماغ امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پشیمانم از رای به جلیلی با افکار بسته
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بله بایدم داشتن برنامه برای مدیریت کشور برای شماها افکار بسته تلقی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ازادی
۱۸:۵۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
برنامه پزشکیان که مذاکره بی انتها با غرب هست و اگه نتیجه هم نداد دوباره مذاکره و مذاکره تا فتیلش تموم بشه حالا میخاد نتیجه از توش دربیاد میخاد درنیاد فوقش بعد 8 سال مثل حسن میگن کاپ اخلاق گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آقای جلیلی شما خودتان هم هیچ برنامه ای در چنته ندارید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
برنامه داشت و بارها هم اعلام کرد. ولی خب یسری‌ها دنبال برنامه کاندیداها نیستن دنبال این هستن ببینن کدوم کاندیدا بهتر هوچی‌گری می‌کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
چرا آقای جلیلی از بین اینهمه مسائل مهم کشور ، چسبیده اند به سرعت اینترنت و دانشگاه رفتن ؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
مشکلات کشوره دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
چون سوال در این مورد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
جلیلی = کره شمالی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۴۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
عزیزم این ادبیات خیلی قدیمی شده.
Russian Federation
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان = نابودی ایران
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بنده خدا قرن ۲۱ هستیم ،بیا بیرون از پیله خودتو رها کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان اشتباه کردی رفتی زیارت مگر نمیدانی حرم امام رضا جولانگاه اصول گرا ها شده و از انجا پول پارو می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
به خاطر همینه که روحانی سال 92 رو هوا حرف زد و در مشهد و صحن امام رضا گفت ما از رکود خارج شدیم که بعدا مشخص شد دروغ بوده
Iran (Islamic Republic of)
علیمردان
۱۲:۰۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
چرا 20 میلیارد خرج ارسال پیامک برای حمایت از پزشکیان شده. بیت المال بیصاحب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
در مناظره دیشب فقط یک چیز ثابت شد و آن اینکه آقای دکتر پزشکیان خط اصیل انقلاب را قبول ندارند اگرچه دم به دم قرآن و نهج‌البلاغه می خوانند و رهبر معظم انقلاب و رهبر معظم انقلاب می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
حتما" خط اصیل انقلاب تو و ملا محمدعمر هستید!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ستاد انتخابی شون هم خوب نیست
نمی شه من بگم که خادم ملت خواهم بود ولی ستاد من ضربه های مهلک به مردم زده اند
Italy
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اگه قبول نداشته باشند که هزار درصد همه میرن بهشون رای میدن..ولی متاسفانه ایشونم مثل بقیه تو خط انقلابو رهبرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
فقط جلیلی
Russian Federation
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان واقعا غیر قابل اعتماده ، کلی کنایه زد به رهبری و شهید رئیسی و شهید سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان سواد سیاست نداره
Iran (Islamic Republic of)
سیدهادی
۱۲:۰۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اقای پزشکیان میگه همه چی دسته رهبری بوده و هست و خلاص...اگر اینطور هست شما چرا اومدی پس رئیس جمهور بشی اقای بی برنامه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
فکر کردی که چی؟؟ اون آقای با برنامه ای هم که شما فکر میکنید آقای جلیلی هست اول باید برنامه هاشو با رهبر درمیون بزارن اگر مورد قبول شد بعد توهماتشونو اجرا کنند.
کلا هرکسی بیاد همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
البته این حرفش یه حقیقت هست و واسه همه کاندیدها صدق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
این یک دروغ بزرگ بود که پزشکیان گفت
دقیقا حرفی رو زد که دشمنان ۴۳ سال دارن میگن

متاسفانه آقای پزشکیان دشمن شاد کن هستن
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۹:۳۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان: برنامه من برنامه سیاست های کلی مقام معظم رهبری هست
جلیلی: خب رشد 8 درصدی هم جز همین سیاست هاست
پزشکیان: نه قبول ندارم

قشنگ مشخصه حرف و عمل تون اصلا با هم همخونی نداره. رای ما با اقتدار کامل جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
جالبه پزشکیان..بدون هیچ برنامه و وعده ای فقط.. با نق زدن و بازی با کلمات.. ده میلیون رای جمع می‌کند..و میخواهد مسیولان گذشته را برگرداند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان فقط خوب حرف می زند ، متن سخنانش رو شخص دیگه ای براش تنظیم کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
گول نخورید ...ایناگوشت هم را میخورند استخوان هم را دور نمیندازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آقای پزشکیان میگه : شهید سلیمانی......... آمریکا بود و اون بحثش فرق داره... مردم دقت کنید؛ یعنی اگر آمریکا هر کدام از سرداران و نخبگان و مسئولین ما رو ترور کنه حق داره، چون کسی نباید جلوی آمریکا بایستد... پس اینا میخوان بله قربان گوی آمریکا باشند تا نکند یک وقتی جانشان را از دست بدهند... اینا با فرهنگ شهادت و مقاومت هم مسئله دارند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
نه این شما هستید که همه چی رو عوضی میخوایین متوجه بشید. منظور ایشون این بود که حاج قاسم آمریکایی ها رو کلافه کرده بود و آمریکا حریفش نمیشد. اینو بچه ی سه ساله منم میتونه تحلیل کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
نه از ترک‌بودن مادرش سوءاستفاده کرد، نه کردبودن پدرش، نه از پایی که در جبهه جا ماند، گفت، نه از اینکه حافظ قرآن کریم است و نه اجازه داد از همسرش که پزشک است برای جلب آرای زنان استفاده نماید.
جلیلی به هیچ‌کس هیچ وعده‌ای نداده است. او نمی‌خواهد وام‌دار کسی باشد تا بتواند بی‌ملاحظه با فساد بجنگد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
مثل شهید رئیسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آفرین
دقیق اشاره کردید

آقای جلیلی خود خود آقای شهید رئیسی هستن
دمش گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
نه ترک بودن مادرش بدرد ملت میخوره و نه کرد بودن پدرش // اگه روزی صد بار هم قدس را ازاد کنه و اسرائیل را نابود کنه و به معیشت مردم و بیکاری جوانها رسیدگی نکنه دو ریال براش ارزش قائل نیستم // میخواد حافظ باشه یا سعدی / اینا حامی خصوصی سازین// خصوصی سازیزی که اموال بیت المال را بخشیدن به خواص خودشان و کارگران را برده ثرووتمندان کردن
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۱:۴۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دکتر پزشکیان کاندیدای مورد نظر من است .
Russian Federation
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
باشه ولی مورد نظر هیچ کدام از ما نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان از جنس مردم عادی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
از این ور جلیلی اونور ترامپ چه شود بیچاره مردم بدبخت ایران
Russian Federation
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
فقط جلیلیه که میتونه حق ایرانیا رو از حلقوم ترامپ دربیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اگر ترامپ رای بیاره آقای دکتر سعید جلیلی هم رای بیاره هردو تند رو هستند ولج و لجبازی خدا بخیر کنه
Iran (Islamic Republic of)
سعادت
۱۹:۳۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
حالا شما فکر کن از این ور پزشکیان و اون ور ترامپ، هر چی ترامپ دلش بخواد پزشکیان که همون دولت روحانیه میگه بله قربان چشم قربان
Iran (Islamic Republic of)
نیک نفس
۱۱:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
شنبه صبح از کجا این همه آب و صابون بیاریم روی طرفداران کاندیدای متوهم به برنامه داشتن و توانمندی برای حل مشکلات کشور رو بشوریم؟
Russian Federation
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
شنبه که ما داریم شیرینی رئیس جمهور شدن جلیلی رو پخش می کنیم بیا صابونم بهت میدیدم..
Latvia
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان هیچ برنامه ای نداره فقط باشلوغ کاری وایرادگیری ازنظام میخوادرای بیاره وزنان وجوانان رووسیله قرارداده برای رای آوردن واقعاکه متاسفم .کارهای که کردی وحرفهای روکه زدی منکرنشومثل بنزین مثل حجاب وخیلی چیزهای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
تو خبرها خوندیم که طلاب درس حوزه را رها کردند راه افتادند شهر ها و روستاها برای تبلیغات که مردم به آقای جلیلی رای بدهند بنده خدا آقای پزشکیان چرا کسی برا شون تبلیغات نمیکنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آذری جهرمی به تنهایی کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ظریف و آخوندی، دانشگاه علوم پزشکی به شرط نمره و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
چون ملت با او هستند دار دسته پزشکیان خدا ملت هستند با زدن ساز بی موقع هیچ رخشنده نیست ولی رخشنده میداند که چه موقع هست ساز زدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دکتر جلیلی واقعاً تعریفی است و شایسته برای ریاست جمهوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ظریف و خاتمی،روحانی جهرمی خودشون رو جر دادن براش کمه
Russian Federation
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
به اندازه کافی جهرمی داره واسه پزشکیان پول پاشی می کنه تا مردم رو فریب بدن تو غصه نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آقای جلیلی فرمودید دنیا ۲۰۰ کشور دارد ، ما نباید خود را محدود به چند کشور کنیم!!!
پس چرا در برنامه‌های خودتان فقط به چین و روسیه تکیه می‌کنید؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
و سریلانکا
جلیلی بیاد بجای چای هندی چای سریلانکایی میخوریم
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۶:۵۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
کشور های همسایه رو متوجه نشدین ،میخوای اسم تک تک ۲۰۰ کشورو بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
وقتی کسی یک دروغ می‌گوید، برای پوشاندن آن و لو نرفتن آن باید دروغ دیگری و دروغ های دیگری بگوید.
سالهاست از این آقایان جز دروغ و وعده‌های غیر قابل اجرا ندیدیو نشنیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ساغر ۱۹ ساله
۱۱:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
برای ایران

مسعود پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
زمانی که در هشت سال پیش روحانی می خواست سرکار بیاد کم سن و سال بودی و از مناظرات و وعده های آقای روحانی خبر نداشتی. بهتر نیست در این وعده های انتخاباتی روحانی و عملکرد هشت ساله اش بیشتر تحقیق کنی؟ بخصوص که روحانی و تیمش پشتیبانی آقای پزشکیان هستند.
Russian Federation
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
در واقع باید می نوشتی برای نابودی ایران مسعود پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ساغر 27 ساله
۱۵:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
برای نابودی ایران

مسعود پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
صد رحمت به روحانی،بابا به ولله روانشناس لازمه، مگه میشه ازش نقد کرد سریع میزنه زیر همه چیز، اصلا حوصله نداره، واقعا واضح نیست، بشدت خودخواسته. همش عوام فریبانه حرف میزنه، این که نشد کار و برنامه..
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۱:۴۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دقیقا نیاز به روان شناس دارد کسی که نتواند درست صحبت کند و بر اعصاب خود مسلط باشد فردا با کوچکترین فشار زیر کار را خالی می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
مگه از رفیق روحانی بیش از این انتظار داشتید
پزشکیان فقط بلد است همه چیز را نقد و سرتا پا ناامیدی و ناتوانی است
راست میگه مثل اقای جلیلی کمی هم راهکار و برنامه و امید داشته باشه
انتقاد که کاری نداره برنامه و راهکار دادن برای حل مشکلات مهمه
رای ما فقط دکتر جلیلی
Russian Federation
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بله همه دارن میگن همه جا که پزشکیان بد تر از روحانیه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان حرف دل مردم رو زد درود برتو
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
حرف دل مردم استفاده از افعال منفی‌ست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
چیزای جدیدی نگفته که
من و شوهرم تو خونه هم این حرفا رو میزنیم ،فقط نق میزنه
ولی اون میخواد رئیس جمهور بشه باید برنامه داشته باشه،مثل پیرمردا که فقط مینالن حرف میزنه
من تو این فکرم که اگه خدایی نکرده پزشکیان رای بیاره فردا بره سازمان ملل آبرومونو میبره چون بلد نیست حرف بزنه
Russian Federation
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
از طرف ما حرف نزن ، مردمی که من میبینم پزشکیان رو مساوی روحانی میدونن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
جمعیت بی نظیر عظیم مردم لرستان از استقبال از دکتر جلیلی عزیز لطف کنین نظر مارو بذارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
به خدا خودم لر هستم‌ از این چیزها نیست بیشتر بیشترشون با پزشکیان هستند
Russian Federation
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بنده هم لر هستم و طرفدار جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دوستانی که به پزشکیان رای می‌دهند بفرمایند چه نقطه مثبتی در وجود ایشان دیدند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
باید به جلیلی رای بدهیم تا کار یکسره بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
همه جمعه مشارکت گسترده برای آقای جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ما هم پارسال بهار دسته جمعی رفته بودیم زیارت خیلی خوش گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
برگشتنی یه نگفتی بقیه‌ش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دقیقا باید این جمله عباس قادری رو باید بهش گفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
نکته جالب تر در مورد حاشیه سازی آقای پزشکیان درباره دانشجو و دانشگاه است... کمیته انضباطی دانشگاه چه وظیفه ای دارد؟ شما که به همه چیز اشراف کامل دارید می شود بفرمائید کدام دانشجو ادر این دوسال از دانشگاه تبریز اجراج شده است و دلیل آن را هم شفاف و بدون کم و کاست بیان کنید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
قابل توجه مسولین همیجوری که آینده منه جوان مجرد بیکار براتون مهم نیست ،پیشرفت کشور ،صندوق رای،مسولین کشور برای من مهم نیست روزگارمون سیاه کردین خدا روزگارتونو سیاه کنه انشالله به زمین گرم بخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
عزیزم دیشب مناظره فرهنگی بود امشب اقتصادیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
فقط مسعود پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
فقط جناب آقای جلیلی
Russian Federation
ناشناس
۱۴:۰۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
خدا کنه فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
چیزی که از مناظره دیشب دستگیرم شد : برنامه جلیلی ، تبدیل ایران به کره شمالی 2
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اگر فهمی از ریاست جمهوری در ایران داشتید شخصی مثل حسن روحانی رئیس جمهور نمی‌شد.
Iran (Islamic Republic of)
ساسی م
۱۲:۰۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
برنامه پزشکیان تبدیل ایران به افغانستان دوم با استفاده از مذاکرات بی نتیجه و فرصت سوزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
نترس،کشور رو درست میکنم مطمئن باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
کاش کره شمالی میشد گوریانتامگا از توابع آفریقا شمالی
Russian Federation
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
احتمالا کل مناظره خواب بودی خواب دیدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
در زمان روحانی ، ایران همین طور شده بود. ادامه آن با پزشکیان تحریم و فشار حداکثری علیه ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
کسی کارش تبدیل کردن ایران ب کره شمالی ک ۸سال فقط سرجاش نشست و مردم و بدبخت کردو با علی برکت الله گفتن ن کسی ک عمرش رو از اول تو جبهه ها و الان کف خیابون و دانشگاهی دولت درحال خدمت ب مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشماس
۱۰:۳۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
من هم همین میخواستم بگم رای ما جلیلی چرا نظرما را نمیذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان دسته جمعی رفته بودش زیارت ......!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
عشق فقط پزشکیان نترس وحرف مردم را به ایران زد
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۱:۵۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
چهل سال است که در مسئولیت است تازه متوجه شده در کشور مشکل وجود دارد این که بچه های 5 و 6 ساله هم میدانند بیان این کهن نیست آقای پزشکیان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اگر پزشکیان عشقه منم با این همه سبیل زلیخا هستم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
همه افراطیون وتندروها واقا زاده وکاسبان تحریم فدای یک موی دکتر پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
خ
۱۱:۵۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
خودت فدایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
شما فدای دکتر پزشکیان بشو. من دوست ندارم فدای ایشون بشم چون دوست ندارم فدای دولت روحانی و خاتمی و ... شوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
تندروی در برابر جریان منحرف و مفسد اشکالی نداره خیلی هم درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
مجید کریمی، استاد دانشگاه امام صادق و مشاور جلیلی در میزگرد اقتصادی که در تبلیغات انتخاباتی از تلویزیون پخش شد، گفته بود: قیمت بنزین جهانی شود و باید لیتری ۳۵هزار تومان بکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ابرام
۱۲:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
خود پزشکیان اوموقع که در کمیسیون مجلس بودن(زمان روحانی) گفته بود بنزین باید ازاد بشه و با نرخ 25 تا 30هزار تومنی عرضه بشه
اتفاقا اقایون اقتصادی من جمله جهانگیری و زنگنه هم در جلسه بودن. اینا رو کم حافظه بودن مردم حساب ویژه ای باز کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دروغ نساز کسی ک کنار آقای رئیسی زحمت کشید ک بنزین بالا نره جلیلی بود اونی هم بنزین رو بالا برد روحاني بود کسی هم ک گفت میکنم لیتری ۳۰ تومن آذری جهرمی تو ستاد پزشکیان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پشیمونم از اینکه به جلیلی رای دادم ...
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
حسن روحانی دوست داری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
من خوشحالم به جلیلی رای دادم و دوباره رای من فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
خوشحلم از اینکه به دکتر جلیلی رأی دادم و دوباره هم رأی خواهم داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
در عوض من خوشحالم ک ب جلیلی رای ایندفه۵ نفر دیگ رو هم راضی کردن ک به این رای بدن
Russian Federation
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
من به جلیلی رای دادم ، برای دور دوم هم 5 نفر رو که رای ندادن رو متقاعد کردم به جلیلی رای بدن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ما خوشحالیم و افتخار می‌کنیم تو هم دروغ نگو ب پزشکیان دادی الان ماله نکش هناتون دیگه رنگی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بالاخره تصمیم خودم را گرفتم که به هیچکدام رای ندهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
خدا شاهده اگر آقایان زاکانی و قاضی زاده در مناظرات دور اول کاری با آقای پزشکیان نداشتند و این میزان او را مطرح نمیکردند و با او جنگ و جدل نمی کردند؛ الان او هم هم ردیف آقای پور محمدی بود.... مردم ما از هیاهو و سر و صدا خوششان می آید... عاشق حاشیه و هرج و مرج هستند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
زاکانی باعث شد پزشکیان رای بیاره هر کی رو بزنی زمین هوا میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
عین واقعیت گفته
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
لطفا به سایت بانک مرکزی مراجعه کنید ببینید در سال آخر دولت روحانی تورم نقطه به نقطه ۶۰ درصد بود ولی در سال آخر دکتر رئیسی شده بود ۳۱ درصد
ببینید میانگین رشد اقتصادی دولت روحانی ۱.۱ درصد بود ولی دولت رئیسی ۴.۳ درصد
ببینید میانگین صادرات نفتی و غیر نفتی در سال آخر دولت رئیسی چقدر از سال آخر دولت روحانی بیشتر بود و ساخت ۲ میلیون و پانصد هزار مسکن را کلید زد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
درود برزپزشکیان.یه عده باپارتی سرکار و پست مقام و .....ارزون فروشی نفت و تحریم وقفس شدن کشور و ازدست رفتن فرصت شغلی وازدواج جوان ها و‌........درود برشرف پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ل انبارکی
۱۲:۵۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
این کسایی که دور پزشکیان جمع شدن همونایی نیستن که 32سال کشور به دست گرفته بودن و مشغول لفت و لیس خودشون بودن؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
همون که نوشتی درسته زپرشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
کی بود؟ پارسال بهار؟!
دقت کردید پزشکیان گفت فیلترشکن میذارن دیگه هیچ مدیریتی نمی توانیم بکنیم حنی مکانش را نمی توانیم تشخیص دهیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
درباره ی موی دماغ امریکا که پزشکیان گفت یک توضیحی بدم فکر کنم منظورشون خار چشم امریکا بود و قصد توهین نداشتن
و در واقع قصد تعریف و تمجید از سردار شهید سلیمانی داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اشتباه مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
نوع حرف زدن دکتر پزشکیان شایسته یک رئیس جمهور نیست. عامیانه صحبت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۳:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ایشون دقیقا منظور خودشو گفت...کسی که داره برا ریاست جمهوری تلاش میکنه بعیده نسنجیده حرف بزنه...ایشون دولتشون همون دولت روحانی است و منفور قشر ضعیف جامعه...
به جلیلی رای میدیم مبادا این منفور روی کار بیاد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان یکسره آیه یاس می خونه واز ناکرده ها ومشکلات می گه (راست ودروغش بماند)
یکم از برنامه هات برای رفع مشکلات بگو
بعد 4سال نگویی ما می خواستیم آنها نگذاشتند.
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
مردم به کور سوی امید به آینده بهتر و جدایی دین از سیاست رای دادند و می دهند. به اداره کشور براساس دانش و خرد رای دادند و می دهند. به ادامه حاکمیت و جولان مداحان و دیندارنماهای ریاکار نه گفتند. وگرنه لیاقت مردم ایران خیلی بیشتر از اینه که پزشکیان، اذری جهرمی که بی کفایتی او در وزارت ارتباطات اشکار شد و هاشمی رفسنجانی سکان اداره کشور رو بدست بگیرند ولی چاره ای نیست و باید به پزشکیان رای داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اشتباه منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
تمومش کنین نخبه های ک صلاحیت اخلاقی نداره با وعده غیر اخلاقی ب یک کشور و فنا میبره و ب مملکت خیانت میکنه

تخصص ش بدرد ما نمیخوره

یک نخبه و متخصص باید تعهد و مسئولیت پذیری هم داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دین از سیاست جدا نیست نظرات تک نفری تون رو به عموم نسبت ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اینقدر اقوام مختلف اومدن و رفتن چیزی که زیاده مردمه...اون چیزی که باقی می مونه حقه و باطل نابود شدنی هست مردم ایران هم زمانی پیروز هستن که از حق پیروی کنن. مانند چهل سال گذشته که در راه حق گام برداشتند
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۱:۳۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
تا الانشم همین دیندارها بودن که کشورو سرپا نگه داشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دکتر جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
در دوره های گذشته اصلاح طلبان جوی بوجود آوردند که حتی اصول گرایانی که خودشان سوری درست کرده بودندمیترسیدند وارد شوند یک دفعه آقای احمدی نژاد آمد مردم سریع به آن رای دادند چون مردم لایی داده بودند اصلاح طلبان تا توانستند جو اجتماع را آلوده کردند حالا پاسور روبازاست اول اصول گرای واقعی را که حرکت خوبش را درشهید راه دیدید خراب میکنند واز روش احمدی نژادی استفاده میکنند مردم باید دارای تفکر ومطالعه باشند وگر نه اصلاح طلبان خون آشامان راحت طلب گذشته هستند میخواهید باز هم امتحان کنیدبفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
رای ۹۵ درصد مردم ایران ، جناب دکتر پزشکیان . هورررراااااااااااا.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
فقط جلیلی
Russian Federation
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بیدار شو بیدار شو داری کابوس می بینی
Iran (Islamic Republic of)
گلنسا ت
۱۱:۲۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
رای 95 درصد مرفهین و لاکچری بازای کشور پزشکیان همونایی که براشون فرقی نمیکنه افتاب از شرق طلوع میکنه یا از غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
یه خورده یواش تر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آرزو بر کودکان عیب نیست خخخخخخ از کجا آمار در میارین؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
حداقل یک درصدی بگو که با واقعیت نزدیک باشه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۱:۴۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
از لایک پست خودت معلومه چقدره...هوراااااا...خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
فقط جلیلی بیخود آمار نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
جمعه میشه و پزشکیان ریس جمهور میشه و جبهه تمامی خواه از مردم شکست سختی میخورند ،باید سیاست های خودشون عوض کنند و مقابل مردم قرار نگیرند ، در واق جبهه تمامی خواه ۱۶ درصدن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دوبار بده اش به همین خیال باش ،مردم هوشیار شدند ،و دیگه گول نمیخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
جدی می فرمایید؟؟؟
تو جبهه روحانی را مساوی با همه مردم می گیری و بقیه همه مقابل مردم هستند.
خودت هم فهمیدی چی گفتی؟؟؟
Russian Federation
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
هه . به همین خیال باش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
یه قرون بده آش به همین خیال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بلاخره در مورد بنزین حرف رئیس ستادشو قبول کنیم یا حرف پزشکیان شما که الان هماهنگ نبستین فردا تو قدرت نشستین می خواین چکار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ببخشید شما حرف همسایه را نسبت به خانواده ات باور میکنی یا حرف مادرت را؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آقای ناشناس فیلم منتشر شده از آقای پزشکیان در مورد بنزین بیست یا بیست و پنج تومانی حرف همسایه نیست حرف مادرشه.
Germany
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دوستان عزیز لطف کنین بیاین زیر کامنت من فقط 2 تا از برنامه های اقای جلیلی که هی برنامه برنامه میکنن رو بگین ما هم بفهمیم دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اکر مناظره‌ها رادیده بودی می فهمیدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
جلیلی فقط بحثش اینه با برنامه کارنداره فقط در حال بحثه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۰۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
۱- حاکمیت ریال بعنوان پول ملی
۲- ایجاد انضباط مالی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
معلومه از دو گوش و دو چشمتان به درستی استفاده نمیکید ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
برنامه نداره که
Russian Federation
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ساخت مسکن ، افزایش سرعت اینترنت تا 50 برابر و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
شما لطف کن برو برنامه های ایشان را دانلود کن اولا
ودر ثانی ایشان می گه برنامه دارم رد می کنی حرفش رو اون که اصلا می گه من برنامه ندارم اون دو قبول می کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
افزایش سرعت اینترنت
ثبات اقتصادی
گرفتن حق و نقد کردن برجام
رفع فیلترینگ های بی مورد
تکمیل خانه های مسکن مهر زمان رییسی
تکمیل چرخه فروش صادرات غیرنفتی
افزایش ارزش پول ملی
و....

حالا تو بوگو پزشکیان به غیراز مذاکره و باج دادن به خارجیا چی بلده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دیگه گول دار و دسته روحانی و علی برکت الله و وعده های دورغین برجام و امضای کری تضمین است را نمیخوریم
همین ها کافی است یا خیر باز هم اضافه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
معطل نکردن زندگی مردم برای برجام و اف fitf رسیدگی به نیروهای شرکتی با امنیت شغلی رسیدگی به رنان بدسرپرست و بی سر پرست افزایش سرعت اینترنت کشایش اقتصادی باهمسایه گرفتن طلبهای ناشی از برجام از امریکا اورپا و برای تحققش ۱۱ سال کار کارشناسی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
به پزشکیان رای بدید دستی دستی با رای دادن به جلیلی این مملکت ررو خراب نکنین به خدا که بعدا پشیمون میشین مومن چندبار از یه سوراخ گزیده میشه بسه دیگه!
Russian Federation
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دقیقا رای دادن به پزشکیان برابر با نابودی ایران ، دروغ نگو
نه به دولت سوم روحانی
Iran (Islamic Republic of)
z
۱۱:۳۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بله دولت فاجعه روحانی خوب
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۱:۴۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دوست عزیز عقل سالم میگه هرگز به عقب بر نگردیم...ما چه خیری از دولت روحانی دیدیم جز بدبختی و اختلاس و دزدی...دولت روحانی سوم دیگه بدتر از اونه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
با آیه وحدیث کار مردم راه نمی افتد ما با عمرعاص واشعری

دوم درافتادیم.کسی که حاج قاسم را موی دماغ امریکا

میداند
Iran (Islamic Republic of)
پرسپولیس
۰۸:۳۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دور قبل به پزشکیان رای دادم ولی با مناظره دیشب فهمیدم که اشتباه محض بوده و از صحبتهای ایشان معلومه بدجور با مقام معظم رهبری زاویه دارن ؛ رای من این دوره با افتخار دکتر جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
چرا دروغ میگی ایشون که فقط گفت مسیر من پیرو کلام رهبریه
حداقل میخوای جو دروغ پخش کنی درست انجامش بده
Iran (Islamic Republic of)
مهندس
۱۰:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اصلا معلوم نیست خالی بستی......نه به افراط گری وحصارکشی دورکشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
رای ما بافتخار پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اشتباهی منفی دادم، نظرم مثبت است،
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
رای ما با افتخار جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آقای پزشکیان ‌کی جرات کرد به شما جسارت کنه بگه منافق ؟؟؟ شما منافق نیستی شما پل هستید ! پل برای عبور دشمن به کشورمون ایران.
Iran (Islamic Republic of)
علی دهه ۶۰
۱۰:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اقای جلیلی هم پل برای عدم سرمایه گزاری خارجی وحصارکشی دورکشور ازدست رفتن فرصت اشتغال وازدواج جوان هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ازاد
۱۲:۱۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
شما حافطه ماهی گلی دارید والا 96 برای رییسی هم میگفتن میخاد دیوار کشی کنه و دلار میخواد بشه 20تومن و. ..ولی کو همش با افتخار شد ثمره 8 سال دولت روحانی که الانم دارن از پزشکیان حمایت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
حتما مالک اشتر پزشکیان ظریفه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
هههههههه آی گفتی هههههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
شعارهمه ملت مرگ بر منافق همگی پای صندوق جواب دندون شکن مرگ برمنافق .......
Iran (Islamic Republic of)
ا
۰۸:۲۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان از نظر روحی هم مشکل دارد ودر چهره اش کاملا نمایان است حتما خودش را به ی روان شناس نشان دهد
Iran (Islamic Republic of)
اسحاق
۱۱:۳۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
خودش دکتر قلبه ولی از بس سیگاریه که دندوناش همگی زرد شدن حالا بماند اوضاع قلب و غیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
نه به پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دلم برای حاج قاسم سوخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
یعنی ارزش مناظره از برنامه نود کمتره؟؟خب شما که مناظره گذاشتید ببشتر وقت میدادید ظاهرا به خاطر کمبود وقت مجری سریع و با استرس سوالها را میپرسید
Iran (Islamic Republic of)
حجت
۰۸:۱۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اگه اعدامم نمی‌کنی، جانباز صفین هم بارها پیاده رفت مکه. ولی آخرش سر امام معصوم رو برید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ببخشید / کسی زاکانی را ندیده ؟؟ / قرار بود بهمون طلا بده / پس چی شد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بیا اینم طلا?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
فعلا رفته مرخصی بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ای بابا شمام دلت خوشه . شمام باور کردی واقعا؟!!
زاکانی و قاضی زاده از همون اول خودشون میدونستن که کنار میکشن بخاطر همین کلی وعدههای الکی و بیخود و شیرین دادن به مردم. زبون آدم که درد نمیاد بیا من روری هزاران هزار وعده میدم !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
هر وقت رییس جمهور شد اونوقت بیا مطالبه کن، شما اول برو به پزشکیان که 4دوره تو مجلس بوده و برنامه چهارم پنجم و شیشم توسعه رو اجرا نکردن گیر بده
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۸:۰۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
حتما دسته جمعی رفته بودید زیارت(قادری)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
خوب خیلی وقته نرفته بود آخه الان وقتشه زیارت آیه قرآن نهج البلاغه برو بابا حنات رنگی نداره پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
کشور ایران نیاز به جراحی مدیریتی دارد که باید خارج از بدنه مدیریت کشور بیاید جلیلی اگه میتونست تو چند سالی که دبیر شورای امنیت بود کاری میکرد
Iran (Islamic Republic of)
حموسو
۱۳:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
جلیلی اهل باج دادن به اون وریا نبود شما اگه راست میگی برو از 8سال دولت ناکارامد روحانی دفاع کن که نتیجه برجام شد پش کل و گرونی و فقر و نارضایتی مردم وو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
هیچکدامشان بفکر ملت نیست / فقط دنبال باند بازیهای خودشونن
رای نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۷:۵۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دیشب تو مناظره مردم دیدند که پزشکیان بر خلاف شعارهایش مخالف رهبری و حاج قاسم است ، و هیچ برنامه ای ارائه نداد و همش پرت صحبت می کرد در آخر هم که دیدید کاغذی رو براش آماده کرده بودند ومثل املا خوند
فقط جلیلی ، جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دقیقا به همین دلیل مردم به ایشون رای دادن و میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
مثل انشا ... انشا خوند قبلش هم گفت بردارها نوشتن خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۱:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
رای به پزشکیان یعنی پایمال کردن خون شهید سردار دلها حاج قاسم محبوب دلها و شهید رئیسی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
در شأن آقای پزشکیان نیست که بگه حاج قاسم موی دماغ آمریکا بود
بی برنامگی آقای پزشکیان مشهوده
فقط دست روی نقطه ضعف‌ها می‌ذاره واز رهبری مایه می‌ذاره
یکبار هم بگه تو دوران وزارتش چی کار کرده؟
اگه خوب بود که طرح استیضاحش رو تو مجلس اصلاحات نمی دادن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ایشون از بس فرهنگی اند این رو گفتن ....!!
Iran (Islamic Republic of)
و
۰۷:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دکتر جلیلی در مورد بتنهایی که در رآکتور اراک ریختند و آنرا نابود ساختند و چیزی هم عایدشان نشد باید بیشتر اشاره می کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است...
Germany
ناشناس
۰۷:۵۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
وسط مناظره به نظرم اومد
چه میشد پزشکیان و جلیلی به نفع مجری میرفتند کنار

انگاری بهتر بود خدایی
تیپش ''تسلطش بر همه موارد کشور و خارج ''منطقش 'نطقش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اصلا خودت فهمیدی چی چی گفتی؟ برا ما هم زیرنویسش کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
به ۱۰:۳۸

چقدر بی ادبی

این بنده خدا یک نظری داد
تو باید بی ادبی کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
می دونم باشگاه خبر نگاران جوان وابسته به صدا و سیما و طرفدار جلیلی هست منتشر نمی کنه ولی واقعا پزشکیان بااخلاق ترین نامزد ریاست جمهوری هست دیروز جلیلی یک خبرنگار را از جلسه ای که در نمایشگاه الکامپ بود اخراج کرد ولی پزشکیان در موردش یک کلمه هم نگفت واقعا احسنت به این همه معرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آره بابا .. آخر اخلاقند ایشون حتی ادب نکردند صبر کنند حرف طرف مقابل تموم بشه بعد نطق کنند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بیشتر پزشکیان وسط حرف جلیلی می پرید
Iran (Islamic Republic of)
د
۰۷:۴۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
با توجه به سخنان آقای پزشکیان اگر خدایی نکرده پیروز شود همان دولت سوم روحانی خواهد بود و باید در انتظار فاجعه بود و حضور مجدد آقایان نا کارآمد و ضعیف امثال آخوندی که افتخارش این بود که حتی یک واحد مسکن نساخته و دیگران آقای جلیلی روش و برنامه دارد و عوام فریب نیست اکثریت مردم هم از عوام فریبی خوششان می آید زیرا از درک روش و متد و برنامه عاجزند اگر حرف از گوشت و کره و ماست را برایشان میفهمند و روشمند نیستند
Iran (Islamic Republic of)
نجمه
۱۱:۳۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بله دقیقا. و اتفاقا هنر اینا اینه که خوب یاد گرفتن مردم رو فریب بدن. همانطور که اعتقاد ظریف بوده که باید به مردم ایران فقط دروغ گفت. این به پیروی از اربابانشان هنر اغوای رسانه ایی مردم را خوب بلد شدن. یکیش همین مظلوم نمایی و عوامفریبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
جناب پزشکیان.
..تو اول بگو با کیان دوستی...پس آنگه بگویم که تو کیستی.!!..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
به شرطی که شما هم بگویید اگر دکتر پزشکیان بیاید .
چقدر از قاچاق کلا واختلاس زیان خواهید دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
جناب جلیلی که معلومه با کیان دوسته امیرحسین ثابتی و مومن نسب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
همه برنامه ها رو همه گفتند الا از اشتغال جوانان و ازدواج جوانان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان کشور را حتی برای ساخت یک پماد محتاج بیگانه میکند غرب زده
Germany
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
عه؟ نکنه الان خودت تولید میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
ما خودم یه ترخیص کار هستم از گمرک رجایی و می بینم که مواد اولیه قرص استامینوفن هم از خارج وارد می شود
-
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آقای پزشکیان موی دماغ آقای روحانی ظریف بودن نه سردار سلیمانی
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۰۹:۵۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
سلام دمت گرم خوب گفتی واقعا وامثال دیگرن ؟؟؟
Germany
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
اصلا فهمیدی چی گفت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان خدمتگزار ملت هست از دل ملت هست و هم چنان سربارش سردار شهیدی قاسم سليماني و پشتیبانی ظریف و نه از دار دسته بیسوادان ه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
تعدادی از برنامه های جلیلی:
افزایش سرعت اینترنت
ثبات اقتصادی
گرفتن حق و نقد کردن برجام
رفع فیلترینگ های بی مورد
تکمیل خانه های مسکن مهر زمان رییسی
تکمیل چرخه فروش صادرات غیرنفتی
افزایش ارزش پول ملی
و....

حالا تو بوگو پزشکیان به غیراز مذاکره و باج دادن به خارجیا چی بلده؟
Iran (Islamic Republic of)
مردمان آخرالزمان
۰۷:۲۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
آقای پزشکیان خوب خوب با کلمات بازی می کنی و مردم را ؟ فرض کردی خودت از برنامه هیچی نمی فهمی و برنامه نداری رقیبت که برنامه داره رو تخریب می کنی واقعاً!!!!!
یا از نهج البلاغه استفاده می کنی که درست هم حفظ نکردی و آقای جلیلی کمکت می کنه؟ یا اصطلاحات انگلیسی رو بکار می گیری .(عوام فریبی تا کی - آخرتت را برای دنیا مفروش)
( آقای دکتر جلیلی حافظ قرآن است اگر بخواهد با آیه های قرآن مچاله ات می کند ولی منش و مرام دارد مانند شهید دکتر بهشتی )
Germany
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
دوتا از برنامه های جلیلی رو نام ببر دیگه زودباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
همان خوب خوب با کلمه بازی میکنه به‌ درد ملت میخوره
Iran (Islamic Republic of)
نجمه
۱۱:۳۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
افرین. همینه
از طرفی با ایه قران و نهج البلاغه خواندن وقت و بی وقت و از طرفی با بکاربردن اصطلاحات انگلیسی می خواد رای هر دو طیف را داشته باشد.
واقعا تا کی عوامفریبی

رای ما دکتر جلیلی باسواد، فروتن و منطقی
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۷:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
فقط دکترجلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان مثل روحانی فقط بلده حرفای قشنگ بزنه ولی در عمل صفر
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی
۰۹:۵۹ ۱۲ تير ۱۴۰۳
چون عین خودروحانی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۲ تير ۱۴۰۳
مثل اونم نیست خیلی کمتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
بدبختی اینجاست جلیلی هم فقط بلده برنامه تئوری و روی کاغذ بده در عمل صفر
اطرافیان جفتشون هم که...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۲ تير ۱۴۰۳
پزشکیان شاگرn خاتمی هست به جلیلی میگفتی حرف قشنگ بگو نه سوادش نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
من مناظره حالیم نست
درامد متوسط رو سی میلیون کنید بدون افزایش تورم
هزینه تمام بیمارستان و موارد پزشکی را مجانی کنید
ورود خودرو خارجی آزاد بشه
جلیلی با پزشکیان هر کی میخاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۲ تير ۱۴۰۳
علی برکت الله. تصویب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
من به جلیلی رای میدم انسانی فروتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
خوب بده خدا کمک کنه چکار با ما داريد می‌خواهیم رای به پزشکیان بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۱۲ تير ۱۴۰۳
فقط پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
همه ملت میگویند پزشکیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۲ تير ۱۴۰۳
فقط جلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۲ تير ۱۴۰۳
برنامه های آقای پزشکیان
حق بانوان،رفع فیلترینگ،مذاکره
برنامه های دیگرشون مذاکره، حق بانوان،رفع فیلترینگ
برنامه های کاربردی ودرازمدتشون رفع فیلترینگ،مذاکره حق بانوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۲ تير ۱۴۰۳
:))) چه قشنگ گفتی بالام جان!!! تازه 18 ساله ت شده.... رای اولی هستی.... محض اطلاع خیلی از کشورها سایتها و صفحات مخالف سیاستهاشون رو فیلتر می کنند. حق بانوان هم اگه منظور حفظ عفت و حجاب باشه که کار خوبی می کنند وگرنه... برنامه کاربردی دراز مدت هم مثلا بعد از 8 سال مثل اقای روحانی ... !؟ نکنه برنامه هاشون هوشمند هستند و خوبخود انجام میشن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۲ ۱۲ تير ۱۴۰۳
یعنی چی نکنه واسه همی شد دور دوم انگارییی اینا افتادن ب جون هم پزشکیان که شده بود رییس جمهور با ده میلیون رای چپ راستم هم ب گوشی هاییییییی لمسی پیام میدین نصف شب پدر مردم دروردین بخاطر انتخابات در این روز هایییی گرم هیشکی نمیاد
۱۲۳
آخرین اخبار