عبداللهی گفت: یکی از بازو‌های انقلاب اسلامی موضوع فرهنگ است. رئیس جمهور جدید باید ادامه دهنده مسیر رئیس جمهور شهیدمان باشد.

محمدمهدی عبداللهی، شاعر، پژوهشگر و دبیر اجرایی بیست و دومین کنگره کتاب سال دفاع مقدس و مقاومت در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور آینده تا چه حد باید دغدغه فرهنگی داشته باشد؟ گفت: حوزه فرهنگ جزو مقولات مهم در کشور ماست. به اعتقاد بنده حوزه فرهنگ یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران نقش موثر و تعیین کننده داشته باشد. رهبر فرزانه انقلاب هم برای مقولات فرهنگی وقت زیادی را صرف می‌کنند. الحمدالله رئیس جمهور شهیدمان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مقوله فرهنگ خوش درخشید و کار‌های زیر بنایی برای هنرمندان انجام داد.

عبداللهی ادامه داد: ایشان دغدغه هنرمندان را گوش می‌داد. به شعرا اهمیت می‌داد و جلسه با شعرا، بازیگران، سینماگران و ... می‌گذاشت. ما باید برای انتخاب رئیس جمهور جدیدمان مقوله فرهنگی را درنظر بگیریم. چون یکی از بازو‌های انقلاب اسلامی موضوع فرهنگ و بعد از آن اقتصاد است. رئیس جمهور جدید باید ادامه دهنده مسیر رئیس جمهور شهیدمان باشد.

این شاعر در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌تان از مناظرات دور اول نامزد‌های ریاست جمهوری پیرامون موضوع فرهنگ چه بود؟ توضیح داد: برخی از نامزد‌های ریاست جمهوری شروع به کلی‌گویی کردند و برنامه مدونی که پشتش کارنامه باشد، ارائه نکردند. اما بعضی از نامزد‌ها خوش درخشیدند و نشان دادند می‌توانند راه رئیس جمهور شهید را ادامه دهند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار