مقامات محلی از اعلام وضعیت اضطراری در ۲ منطقه روسیه به دلیل وقوع آتش سوزی‌های جنگلی خبر داد.

آتش سوزی‌های جنگلی در روسیه باعث اعلام وضعیت اضطراری در دو منطقه در این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شهردار منطقه تووا (Tuva) اعلام کرد: پس از وقوع آتش سوزی‌های گسترده در مناطق جنگلی به دلیل دمای هوای بالا، وزش باد‌های شدید و آب و هوای خشک تصمیم به اعلام وضعیت اضطراری در منطقه گرفتیم. 

اکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی جنگلی در منطقه تووا طعمه حریق شده است. به دلیل اینکه این منطقه کوهستانی و صعب العبور است، دسترسی برای اطفای حریق میسر نیست. 

با این حال، مقامات محلی امیدوار به بهبود شرایط آب و هوایی به منظور کنترل آتش سوزی‌های هستند. پیش بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی روز‌های آینده دمای هوا کاهش یافته و در برخی مناطق بارش باران انتظار می‌رود. 

جمهوری ساخا در شرق دور روسیه نیز به دلیل آتش سوزی‌های گسترده جنگلی اعلام وضعیت اضطراری کرده است. اکنون ۱۰۷ آتش سوزی جنگلی در این منطقه شناسایی شده که ۳۳۱ هزار هکتار از اراضی این منطقه را تحت تاثیر قرار داده است. 

گرچه برزیل در میان مردم جهان به جنگل معروف خود، آمازون شهرت دارد، اما حقیقت این است که روسیه بیشترین درخت را در میان تمامی کشور‌های جهان داراست به طوری که برآورد‌ها نشان می‌دهد ۶۴۲ میلیارد درخت در روسیه وجود دارد.

ماه جولای سخت‌ترین ماه سال از منظر آتش سوزی‌های جنگلی در روسیه به حساب می‌آید و به دلیل افزایش دما، آتش سوزی‌ها در مناطق مختلف این کشور به وقوع می‌پیوندد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار