سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد، از اتمام طرح محافظت از فضای سبز شهر یزد از آفات خبر داد.

 محمد سعید کاشفی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد گفت: طرح محافظت از فضای سبز شهر یزد در مقابل عوامل آسیب زا و آفات، بر روی تنه و ساقه اصلی درختان با عنوان باندینگ اجرا شد.

وی ادامه داد: طرح باندینگ، با هدف محافظت از درختان در مقابل عوامل محیطی از جمله سرما، گرما و آفات و بیماری‌ها در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی یزد و تنش‌های محیطی، درختان دچار آسیب‌هایی در پوست تنه می‌شوند که بر اثر این آسیب علاوه بر خسارتی که به تنه درختان وارد می‌شود، محل مناسبی را برای ورود آفات و عوامل بیماری زا درخت مهیا می‌کند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد تصریح کرد: مواد استفاده در عملیات باندینگ مشتمل بر قارچ کش، آفت کش و چسب گیاهی بی ضرر برای درختان و پودر کائولین است که برای مبارزه با آفات چوبخوار و پوست خوار و آفات خاکزی اجرایی می‌شود.

کاشفی با بیان این که رنگ ایجاد شده بر روی ساقه و تنه درختان از دو جهت قابل اهمیت است، بیان کرد: انتخاب رنگ سفید برای جلوگیری از جذب حرارت بالا بر ساقه درختان توصیه شده و همچنین یک نشان خاص برای کنترل و نظارت بر وضعیت درختان از سوی سازمان است که در سالجاری اجرایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.