مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان راه اندازی شده است.

 یزدان یگانگی افزود: از ۲۰ مرکز خرید تضمینی گندم راه‌اندازی شده در استان ۱۳ مرکز مربوط به تعاون روستایی است.

وی گفت: براساس مصوبه شورای عالی اقتصاد نرخ خرید تضمینی گندم امسال ۱۷۵هزار ریال تعیین شده است که نسبت به ۱۵۵ هزار ریال سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به بارش‌های مناسب و به ثمرنشستن مزرعه‌های گندم پیش‌بینی می‌شود خرید تضمینی گندم امسال به بیش از۵۰ هزار تن برسد که نسبت به ۴۷ هزار تن سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری در خصوص بسته‌های تشویقی برای گندم‌کارانی که اقدام به کشت قراردادی کرده اند، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بابت تحویل هر تن گندم پاداش به این کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی ارائه برخی تخفیف‌های بیمه‌ای به گندم‌کارانی که نسبت به انجام کشت قراردادی اقدام کرده‌اند از دیگر خدمات ارائه شده به این گندم‌کاران است.


بیشتر بخوانید


به گفته یگانگی، همچنین تلاش می‌شود با نظارت اداره خدمات بازرگانی اداره کل غله و خدمات بازرگانی محصولی با کیفیت و با کمترین افت خریداری شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: هرچند مطالبات گندم‌کاران به صورت متمرکز پرداخت می‌شود، اما تلاش می‌شود حق کشاورزان در کمترین زمان ممکن تامین و پرداخت شود.

وی گفت: پارسال اداره کل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری ۷۳۰ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی ۴۷ هزار تن گندم به کشاورزان پرداخت کرد.

برچسب ها: خرید گندم ، شرکت غله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار