رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز، گفت: سیستم نظارت تصویری یا بالن مقید مربوط به ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حوزه باغات قصردشت است، اما بر زندگی خصوصی افراد تأثیر نمی‌گذارد.

مسعود زارعی در نشست خبری که با موضوع «بررسی و آسیب شناسی ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حوزه باغات قصردشت با استفاده از سیستم نظارت تصویری (بالن مقید)» برگزار شد، از محور‌هایی که کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز از پروژه ۱۵گانه شاخص شهرداری دنبال می‌کند، سخن گفت و افزود: بحث توجه به فضای سبز شهری یکی از پروژه‌های شاخص شهرداری است که با ابعاد و موضوعات مختلف به شکل جدی برنامه‌ریزی می‌شود.

او ادامه داد: باغات شهری از حدود ۳ تا ۴ هزار هکتار به نزدیک به یک هزار هکتار رسیده است، این میراث گران‌بها باید به طور جدی مورد توجه قرار بگیرد.

زارعی تصریح کرد: در بحث حفظ و صیانت از باغات قصردشت اقداماتی در کمیسیون دنبال می‌شود و تخلفات حوزه باغات و باید‌ها و نباید‌ها آن پیگیری می‌شود.

او با اشاره به اهمیت رصد در حوزه باغات بیان کرد: استفاده از تکنولوژی بالن مقید باعث می‌شود بتوانیم به صورت دائمی مباحث حوزه باغات را دنبال کنیم و هر چند روز یک بار وضع موجود را با تصاویر قبل مقایسه کنیم و می‌توان هرگونه تغییر ساختمانی را سریع بررسی کرد.

زارعی اظهار کرد: از چند جهت کار این بالن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، در حوزه باغات که بیشتر در منطقه قصردشت قرار دارد حفظ حریم خصوصی مدنظر قرار دارد، ستاد باغات با خانواده‌های ساکن در این مناطق صحبت کردند و آنان را توجیه کردند که این تصویربرداری به زندگی خصوصی افراد مربوط نمی‌شود و تصاویر به زیر ذره‌بین نمی‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.