معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: معاونت زنان با دو آسیب سیاست زدگی و تشریفاتی بودن مواجه بود.

 انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست روز ملی خانواده با اشاره به دستاورد‌ها و اقدامات حوزه زنان و خانواده اظهار کرد: دو سال و ۱۰ ماه پیش در شهریور ماه و در اولین نشست با خبرنگاران به دو آسیب که متوجه معاونت زنان بود اشاره کردم، یکی سیاست زدگی و دیگری تشریفاتی بودن بخش زنان و امروز می‌توانم بگویم با تمام موانع تلاش کردیم رویکرد معاونت به رویکرد قرارگاه برنامه ریزی برای خانواده تغییر دهیم.

خزعلی افزود: در آخرین دیدار خدمت ریاست جمهوری فقید، ایشان هم تاکید کردند دستگاه‌های اجرایی باید قرارگاهی برای اجرایی کردن مقرراتی باشند که از سوی دولت ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: مسأله شغل منعطف و مشاوره خانواده به عنوان تکلیف در برنامه هفتم ایجاد شد، زن‌های دارای شرایط ویژه باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند.

خزعلی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات دیگری که در دستور کار قرار گرفت بحث صندوق ضمانت مورد درخواست زنان خانوار بود. بازارچه مجازی را با هدف تبلیغ و فروش و آموزش ایجاد کردیم

وی ادامه داد: مسأله مشاغل خانگی ۸۰ درصد گردن بانوان است و به این شکل بیکاری بانوان بیش از بیکاری آقایان کاهش پیدا کرد. بیش از ۸۰۰۰ زن سرپرست خانوار مورد حمایت قرار گرفتند، مقابله با آسیب‌های حوزه زنان مثل اعتیاد، فرار از منزل، کودک آزاری و موارد مشابه با کمک نهاد‌های مردمی و وزارت کشور  درست شد.

معاون امور زنان و خانواده گفت: پس از کسب و کار پایدار مسأله کاهش طلاق بیان شد و در همین راستا سند مشاوره خانواده از تکالیف سال ۹۲ پیگیری شد و در دولت سیزدهم نتیجه داد و به عنوان تکلیف در برنامه هفتم است. طرح آوای زندگی برای پیشگیری از خودکشی، طرح زنان برای زنان در حمایت از زنان زندانی و فرزندان آنها هم از دیگر طرح‌های ما بود.

وی با بیان اینکه شاهد کاهش چشم‌گیر بیکاری بانوان در این دولت هستیم به ویژه کاهش ۲.۵ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان، گفت:  همچنین شاهد افزایش مشارکت یک درصدی بانوان در این دولت هستیم. به عبارتی از دو میلیون و ۶۰۰ شغل ایجاد شده، ۴۱ درصد از آنها متعلق به بانوان است.

وی همچنین در خصوص اختصاص بودجه برای بانوان گفت: در سال ۹۹، ۲۰۰ میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی در نظر گرفته شد که این رقم اکنون به ۵۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار