بایدن و نتانیاهو در جریان سفر نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن در اواخر ماه جولای با یکدیگر دیدار می‌کنند.

یکی از مقامات کاخ سفید گفت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل قرار است در اواخر ماه جاری و در جریان سفر نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن دی سی برای سخنرانی در کنگره با یکدیگر دیدار کنند.

نتانیاهو برای سخنرانی در جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنا در ۲۴ جولای (سوم مرداد) دعوت شده است که این دعوت واکنش‌های منفی گسترده‌ای را به دنبال داشته. این سخنرانی توسط چندین سیاستمدار برجسته مترقی ایالات متحده از جمله سناتور‌های دموکرات الیزابت وارن و برنی سندرز تحریم شده است.

«برنی سندرز» سناتور مستقل آمریکایی، «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را به دلیل دعوت از نتانیاهو برای سخنرانی در یک جلسه مشترک کنگره به باد انتقاد گرفت و گفت: «آقای جانسون باید به مردم آمریکا توضیح دهد چرا فکر می‌کند دعوت از مسبب مرگ حدود ۳۸ هزار فلسطینی که ۶۰ درصد از آنها زنان و کودکان و سالمندان هستند، کار درستی است.»

تنش‌ها بین سران آمریکا و اسرائیل در حال افزایش است و بایدن کارزار نظامی اسرائیل در غزه را «شدید» خواند، در حالی که نتانیاهو در هفته‌های اخیر آمریکا را به عدم حمایت نظامی متهم کرده است. آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر) بیش از ۶.۵ میلیارد دلار سلاح به اسرائیل ارسال کرده است که فقط در ماه مه نزدیک به سه میلیارد دلار بود.

ایالات متحده در اوایل ماه مه محموله‌ای را که شامل بمب‌های ۲ هزار پوندی بود متوقف کرد. این محموله به این منظور متوقف شد تا رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار گیرد و حمله نظامی گسترده به رفح را انجام ندهد.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار