سرپرست شرکت آب و فاضلاب ملایر گفت: دو مجتمع آبرسانی این شهرستان در حال مطالعه است.

رسول روح بخش با اشاره به اینکه شهرستان ملایر با ۶ شهر و ۲۰۶ روستا دارای ۱۰۷ هزار و ۷۴۸ مشترک آب است، گفت: از این تعداد ۸۰ هزار و ۵۰۰ مشترک شهری و ۷۱ هزار و ۵۰۰ مشترک روستایی هستند.

او با بیان اینکه این شهرستان دارای حدود ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی و خط انتقال است، گفت: ۴۷۷ کیلومتر از شبکه آبرسانی و ۵۷ کیلومتر از خط انتقال آب در بخش شهری و ۵۷۴ کیلومتر از شبکه توزیع و ۳۶۳ کیلومتر خط انتقال آب در بخش روستایی است

سرپرست شرکت آب و فاضلاب ملایر با اشاره به اینکه تعداد مشترکین فاضلاب شهر ملایر افزون بر ۲۷ هزار نفر است، گفت: مطالعات شبکه فاضلاب ملایر از سال ۱۳۷۰ آغاز و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۵ آغاز شد.

روح بخش گفت: سال گذشته ۸.۲ کیلومتر توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب انجام شده و برآورد توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سال‌جاری ۷.۷ کیلومتر به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان است.

این مسئول با اشاره به اینکه در صورت تخصیص ماده ۵۶ این مقدار افزایش قابل توجهی خواهد داشت گفت: سیستم تصفیه فاضلاب این شهر بر اساس لاگون‌های هوادهی طراحی شده است، که این سیستم‌ها با وجود اینکه زمین با وسعت زیادی را تسخیر می‌کند، اما فرایند پیچیده‌ای ندارد و کاربرد راحت‌تر و بهره برداری سهل و آسان‌تری دارد.

او با بیان اینکه مطالعات ارتقا سیستم تصفیه خانه فاضلاب ملایر انجام شده و برای ارتقا و تغییر سیستم به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای ساخت ۱۵۰ کیلومتر بقیه شبکه فاضلاب در ملایر نیاز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار