از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ هزار و ۳۸ پرونده به شعب شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری وارد شد که از این تعداد ۱۸ هزار و ۷۲ پرونده مختومه شد.

کرم شیخ پور معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته قوه قضاییه گفت: تاکنون سه هزار و ۶۶۴ پرونده در شورای شورای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شد.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ هزار و ۳۸ پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان وارد شد که از این تعداد ۱۸ هزار و ۷۲ پرونده مختومه شد.

شیخ پور با اشاره به اینکه از این تعداد پرونده ۱۱ هزار و ۳۸۱ پرونده قابل صلح و سازش بود و سه هزار و ۶۶۴ پرونده به سازش رسیده است، اضافه کرد: در این مدت ۳۲ درصد پرونده‌های که قابلیت صلح و سازش داشتند، به سازش رسید.

وی ادامه داد: امسال یک پرونده قصاص عضو در استان منجر به صلح و سازش شد و اقدامات لازم برای ایجاد صلح و سازش دو پرونده قصاص نفس نیز در دست اقدام است.


بیشتر بخوانید


رئیس شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۸۰ هزار و ۱۰۰ پرونده به شعب شورای حل اختلاف استان وارد شد که از این تعداد ۷۹ هزار و ۱۳۱ پرونده رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۵ هزار و ۳۶۰ پرونده به صلح و سازش منجر شد، اظهار کرد: پارسال ۱۵ پرونده قصاص نفس در استان وجود داشت که از این تعداد ۱۰ پرونده منجر به صلح و سازش شد و ۲ پرونده منجر به اجرای حکم و سه پرونده در دست اقدام است که یکی از آن‌ها امسال به منجر به صلح و سازش شد.

شیخ‌پور اضافه کرد: پارسال در شعب شورای حل اختلاف صمت ۱۴ پرونده از کارگاه‌های تولیدی استان با یک‌هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال منجر به صلح و سازش شد و این کارگاه‌های تولیدی به چرخه تولید بازگشتند.

وی افزود: هم‌اکنون هزار و ۹۰۰ نفر صلح‌یار درقالب گروه‌های مختلف سفیران صلح، طلایه‌داران صلح، ستاد صبر با شورای حل اختلاف استان همکاری دارند.

شیخ‌پور ادامه داد: هم‌اکنون ۲۸۱ هیئت صلح در مساجد با شعار "هر محله یک مسجد و هر مسجد یک هیئت صلح" با همکاری ۸۴۳ نفر از معتمدان محل فعال است.

وی اظهار کرد: یک چهارم پرونده‌های دادگستری استان توسط شعب شورای حل اختلاف رسیدگی و حکم صادر می‌شود در صلاحیت شورای حل اختلاف قرار دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار