معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزد گفت: از ابتدای فعالیت مرکز ناباروری یزد در سال ۱۳۶۸ تا امروز، بالغ بر ۴۵ هزار نوزاد در این مرکز متولد شده اند.

علی محمد عبدلی معاون پزوهشکده علوم تولید مثل یزد گفت: پژوهشکده علوم تولید مثل یزد از سال ۱۳۶۸ فعالیت خود را آغاز کرده است و به عنوان  پایه گذار درمان ناباروری در ایران شناخته می‌شود.

او اظهار داشت: تعرفه‌های درمان ناباروری در این مرکز بسیار پایین است و خانواده‌هایی که بضاعت مالی اندکی هم دارند می‌توانند از خدمات درمانی این مرکز بهره‌مند شوند.

عبدلی تصریح کرد: ارائه خدمات درمانی با هزینه اندک در این مرکز، سال‌ها قبل ازآنکه بیمه‌ها در زمینه پوشش خدمات درمان ناباروری اقدام کنند، رایج بوده و امروز مفتخریم که یزد به عنوان قطب درمان ناباروری در کشور شناخته می‌شود.

او خاطر نشان کرد: پژوهشکده علوم تولید مثل، اولین پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد است که شامل ۶ مرکز تحقیقاتی -درمانی ناباروری، مرکز تحقیقات سقط، مرکز بیولوژی سلول‌های بنیادی، مرکز آندرولوژی، مرکز زیست فناوری و مرکز حفظ باروری است که هر یک از این مراکز دارای دستاورد‌های درخشان در زمینه ناباروری و... می‌باشند.

عبدلی گفت: این پژوهشکده، در سه زمینه آموزش، پژوهش و درمان فعالیت می‌کند و تاکنون تعداد ۴۸ فلوشیپ نازایی، ۲۴ نفر آندرولوژی (ناباروری مردان) را پرورش داده که در کل کشور مشغول به فعالیت هستند.

معاون پژوهشکده علوم تولید مثل یزدادامه داد: تاکنون تعداد هزار و ۴۷۹ مقاله در این مجله به چاپ رسیده و ۱۷۱ کشور مقالات این مجله را خوانده و استفاده نموده اند.

مسئولان مراکز تحقیقاتی مستقر در این پژوهشکده هم، پیوند بافت تخمدان جهت بیماران سرطانی به منظور افزایش قدرت باروری، ارزیابی آزمایشات ژنتیک بر روی نمونه‌های خون زوج‌های نابارور و زوج‌های باسابقه سقط مکرر، انجام پژوهش تحت عنوان" تاثیر امواج موبایل بر روی جنین و سلول‌های جنینی، ارزیابی باروری‌های پرخطر، صدور ۷۵ مورد مجوز سقط در چهار سال گذشته، انجام آزمایشات تشخیصی و غربالگری با هدف فرزندآوری سالم، تولید و فروش سلول بنیادی، جذب گرنت تحقیقاتی، دریافت گواهی ثبت اختراع جهت پروژه"گوشت تمیز" با استفاده از مهندسی بافت سلول‌های ماهیچه اسکلتی را از جمله دستاورد‌های این مرکز عنوان کردند..

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.