نیکونژاد گفت: با پیگیری کمیسیون نظارت و حقوقی شورا همچنین با مصوبه‌ شورای اسلامی شهر یزد اموال سرمایه‌ای موجود در شهرداری یزد، هویت دار شدند.

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ثبت اطلاعات اموال منقول و غیر منقول شهرداری یزد یکی از اهداف و ارزو‌های شهرداران و شورا‌های اسلامی شهر یزد در ادوار گذشته بوده است تا به درستی بتوانند نقش حسابداری و حسابرسی اموال را انجام دهند. ولی متاسفانه تا قبل از شورای ششم محقق نشده بود و خوشبختانه در این دوره و با تلاش همکاران عزیز شهرداری پس از دوسال به بهره برداری رسید.

او ادامه داد: کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد در طول قریب به دوسال گذشته یکی از مأموریت‌های خود را در راستای شفاف سازی و با هدف هویت دار کردن و ثبت اموال با ارزش شهرداری اعم از منقول و غیرمنقول وقف این موضوع کرده است که بتواند بانک جامع اطلاعات اموال شهرداری را تهیه و در معرض نمایش عموم قرار دهد.

نیکونژاد تصریح کرد: از آنجا که تاکنون اطلاعات اموال با ارزش شهرداری یزد به صورت متمرکز و تجمیعی وجود نداشته و احیانا اگر هم بوده تنها به صورت جزیره‌ای در اختیار بعضی از سازمان‌ها و مناطق بوده است، با پیگیری‌های انجام شده اقلام سرمایه‌ای موجود در شهرداری کد دار و در سامانه جامع بانک اطلاعات اموال شهرداری ثبت شده و همچنین اقلام مستعمل و از رده خارج نیز به صورت مجزا لیست برداری و جهت انجام مزایده مطابق با آیین نامه‌های مالی شهرداری به فروش گذاشته می‌شود.

به گفته رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد: در طول مدت ۲ سال گذشته اموال منقول سرمایه‌ای در ۱۰ سازمان، ۵منطقه و ۶ معاونت و حوزه شهردار به تفکیک استخراج شده و ضمن قرار گرفتن اطلاعات مربوط در سامانه اموال، میتوان در هر لحظه تعداد اقلام منقول سرمایه‌ای را آماربرداری و استخراج نمود؛ و از این به بعد کلیه جابجایی‌ها و نقل و انتقال، خرید و تخصیص اموال و ... از طریق این سامانه انجام خواهد گرفت 

نیکونژاد خاطر نشان کرد: امید است با پیگیری‌های در دست اقدام، حداکثر تا ۶ ماه آینده شاهد رونمایی از سامانه بانک جامع اطلاعات املاک یا اموال غیر منقول شهرداری باشیم.

لازم به ذکر است، تاکنون حدود ۳۶۵۰۰ نوع کالا در شهرداری یزد شناسایی شده است که در سامانه مذکور کد گذاری و تجمیع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.