دانشگاه بیرجند در شاخص سرانه مقالات دانشجویی تحصیلات تکمیلی در بین دانشگاه‌های با قدمت بالای ۴۰ سال در رتبه ۵ قرار گرفت.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند گفت: طبق گزارش مؤسسه استنادی و پایش علوم جهان اسلام (ISC) این دانشگاه با ۶۵۷ مقاله، در بین ۱۳۲ دانشگاه ایران موفق به کسب رتبه ۲۶ در بهره‏‌وری تولید مقالات علمی نمایه شده در پایگاه ISC شده است.

 

ابوالفضل اکبر پور با بیان اینکه طبق این رتبه‌بندی، دانشگاه بیرجند در میان ۲۲ دانشگاه دارای بالای ۴۰ سال قدمت، دارای رتبه ۱۷ است، افزود: در این مقایسه از نظر بهره‌‏وری و میزان تولید مقالات علمی، دانشگاه بیرجند تقریبا همسطح دانشگاه شهید باهنر کرمان است و از دانشگاه‌‏هایی از جمله دانشگاه سیستان‌وبلوچستان، دانشگاه قم، دانشگاه اراک و دانشگاه کاشان پیشی گرفته است.

 

وی به شاخص سرانه مقالات اعضای هیات علمی دانشگاه‌های جامع بالای ۴۰ سال قدمت اشاره کرد و گفت: براساس گزارش مؤسسه استنادی و پایش علوم جهان اسلام دانشگاه بیرجند به لحاظ این شاخصه، رتبه ۱۲ را از بین ۲۲ دانشگاه به خود اختصاص داده و توانسته از دانشگاه‌های مطرحی همچون دانشگاه شیراز، دانشگاه تبریز، دانشگاه شهیدچمران اهواز، دانشگاه رازی و دانشگاه شهید باهنر کرمان پیشی بگیرد.

معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه بیرجند گفت: در شاخص سرانه مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز دانشگاه بیرجند بعد از دانشگاه‏‌های تربیت‌مدرس، بوعلی سینا، اصفهان و شهید بهشتی، رتبه ۵ را به خود اختصاص داده است.

 

وی افزود: در شاخص تعداد مقالات Q ۱ دانشگاه بیرجند در رتبه ۱۲ و در شاخص سرانه مقالات Q ۱ اعضای هیأت علمی رتبه ۸ را به خود اختصاص داده و پیشتاز دانشگاه‌های مطرحی از جمله دانشگاه تربیت‌مدرس، خوارزمی، شهید بهشتی و دانشگاه فردوسی مشهد بوده است. 

ابوالفضل اکبرپور گفت: در شاخص سرانه مقالات Q ۱ دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز دانشگاه بیرجند با کسب رتبه ۷ از دانشگاه‌‏هایی از جمله دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تبریز، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهید چمران اهواز پیشی گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.