رییس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: هشت دستگاه غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان کشف شد که با حدود ۱۱۵ آمپر جریان، برق ۵۰ مشترک خانگی را مصرف می‌کردند.

 علیرضا دلبری گفت: با بررسی‌های داده کاوی این شرکت مشخص شد که این دستگاه‌های ماینر غیرمجاز در ٢ محل توسط افراد سودجو به صورت ماهرانه‌ای نصب شده بود.
وی افزود: استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های ماینر جدای از خسارات فراوان به شبکه برق، موجب سوختگی لوازم برق شهروندان نیز می‌شود.
رییس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق استان اضافه کرد: در بررسی‌های داده کاوی میزان اطلاعات و بار کنتور و فیدر‌های شبکه برق بررسی شده و در صورت مصرف و بار نامتعارف، اطلاعات و محل مشترک توسط این شرکت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معرفی کنندگان دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز پاداش می‌گیرند
دلبری بر شناسایی دستگاه‌های مایند غیر مجاز تاکید کرد و گفت: معرفی کنندگان دستگاه‌های غیرمجاز رمز ارز از سوی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی پاداش می‌گیرند.
وی افزود: به معرفی کنندگان رمز ارز‌های غیر مجاز در ازای معرفی هر دستگاه، پاداش حداقل یک میلیون تومان تا سقف ۲۵ میلیون تومان در مراکز غیرمجاز خصوصی و تا سقف ۵۰ میلیون تومان در مراکز دولتی و غیر دولتی پرداخت خواهد شد.
دلبری گفت: با افزایش گرمای هوای استان، استفاده از وسایل سرمایشی نیز افزایش پیدا می‌کند که ضرورت دارد مشترکان با استفاده از راهکار‌های ساده مصرف برق را مدیریت کنند.
رییس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: مشترکان کم مصرف جدای از برخورداری از قبض برق رایگان از جوایز ارزنده خودرویی نیز بهره مند می‌شوند.
خراسان شمالی ۴۱۰ هزار مشترک برق دارد که از این تعداد ۳۳۲ هزار مشترک برق خانگی است.

برچسب ها: ماینر ، رمز ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.