مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از طراحی یک برنامه موبایلی برای شناسایی جای پارک جدید برای پارک خودرو خبر داد.

شهریار افندی زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیرامون موضوع طراحی جای پارک جدید و برنامه موبایلی برای شناسایی محل‌های پارک خودرو گفت: مطالعات جامع پارکینگ شهر تهران از مدت‌ها قبل شروع شده بود که به اتمام رسیده و هرساله بروزرسانی انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی ویژه شهر تهران متناسب با سایر طرح‌های توسعه حمل و نقل همگانی پایتخت است که معمولا در طرح‌های جامع همه اینها باهم دیده می‌شود، اظهار داشت: حدود ۹۸ هزار فضای پارک در پنج سال آینده باتوجه به توسعه حمل و نقل همگانی برای تهران نیاز است که این فضا خارج از فضای مربوط به پارک‌های حاشیه‌ای است. 

افندی زاده ادامه داد: ۳ کار عمده از سوی شهرداری تهران در دست اقدام است. اولین اقدام ایجاد پارکینگ‌های عمومی به صورت رمپی است. به طوری که حدود ۳۸۰۰ فضای پارک عمومی برای شهر تهران در حال ساخت است. دومین اقدام مربوط پارکنیگ‌های مکانیزه است که به صورت آسانسوری در فضا‌های کوچک انجام می‌شود. سومین مورد نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه پارکینگ‌های مکانیزه و فضا‌های جدیدی که ساخته می‌شود، است. برآورد همه اینها حدود ۹۸ هزار جای پارک است که قرار است در برنامه ۵ ساله تکمیل بشود. 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری منابعی برای این امر اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است سرمایه‌گذای بخش خصوصی است که مدل‌های اقتصادی برای این کار در حال تدوین است. ۱۲۰ هزار پارک حاشیه‌ای داریم که فعلا بدون برنامه توسط شهروندان اشغال می‌شود. ساماندهی این تعداد فضای پارک در شورای ترافیک تصویب شده که مدیریت ۳۰ هزار فضای آن در منطقه ۱، ۴ و ۵ شروع شده است. اگر این تعداد فضای پارک ساماندهی بشود هم قابلیت رزرو دارد هم به سمت اشغال فضا در زمان‌های کوتاه حرکت می‌کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه آن ۹۸ هزار پارکینگ در کنار این ۱۲۰ هزار فضای پارک حاشیه‌ای می‌تواند ساماندهی مناسبی برای مردم ایجاد می‌کند، بیان داشت: سعی شده تا از طریق سیستم‌های هوشمند مدیریت پارکینگ‌ها انجام بگیرد. در دنیا فضا‌هایی که در شبکه معابر وجود دارد قابل مدیریت است.

وی تصریح کرد: از طریق برنامه، زمان ویژه پارک خودرو برای شهروندان مشخص می‌شود. البته تعرفه‌هایی که ویژه پارک در نظر گرفته شده بسیار کم است و حتی اگر پولی هم در این رابطه پرداخت بشود در جهت توسعه حمل و نقل همگانی است. چراکه با دوبل پارک کردن به نوعی ظرفیت شبکه معابر برای تردد را کاهش می‌دهیم. این طرح در دنیا از جمله طرح‌های مهم ساماندهی تردد خودروهاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۳ تير ۱۴۰۳
پرداختها را هم با اپ مبایل و بارکدی در محل پارک خودرو هماهنگ کنید ،بدین صورت که شماره خودرو به صورت دیفالت در اپ ثبت باشد و روی هر بارکدی یا سنسوری(پوز لمسی )گرفته شد میزان پرداخت را از کارت بانکی کسر کند ،اپ مجهز به سیستم شکایات و پاسخ باشد ،هر گونه پرداخت و دریافت وجوه دستی بکل برداشته شود چه خصوصی چه دولتی چه پارکینگ مسقف چه کنار خیابان ،درصورت مشاهده عکس شخص با همین آپ به محل شکایات فرستاده شود ،در کل کسی اجازه پرداخت و یا دریافت وجه نقد برای پارکینگ نداشته باشد ،و جرم محسوب شود ،این خود باعث رضایتمندی مردم میشود ،در ضمن نوعی سنسور در کف محل پارک وجود دارد که با کار گذاری آن میتوان مدت پارک و تطابق با مبلغ پرداختی را تنظیم کرد ،در اصل هنگام ترک خودرو از محل پارک را به اپ اطلاع می‌دهد ،حتی میتوان مدت شارژ را بر اساس هر ۱۵ دقیقه یا حتی دقیقه ای (مثلاً هر دقیقه ۱۰۰ ریال )حساب کرد تا به کسی ظلم نشود و واحد ریال هم در محاسبات زنده شود
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۸:۲۰ ۱۳ تير ۱۴۰۳
انقدر پیچیده توضیح داد که نفهمیدیم چی شد به گمانم مانند باقی حرفهایشان دروغی بیش نباشد
Germany
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۳ تير ۱۴۰۳
مفت خوری سیستماتیک ... !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بیکارید؟ پارکینگ میخوایم چیکار؟ فقط تراکم فروشی کنید و بفرستید دبیرخانه ماده 100 و ماده 3 برای جریمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۳ تير ۱۴۰۳
ازینم میخاید کاسبی کنید درسته؟
جای پارک مجانیه
فروشی نیست که
شما باید جای پارک برای مردم فراهم کنید با مالیاتی که ازسون میگیرید
آخرین اخبار