یک وب سایت صهیونیستی پیش‌بینی کرد در صورت وقوع یک درگیری بزرگ میان این رژیم و حزب الله، سکو‌های گاز در اراضی اشغالی هدف قرار خواهند گرفت.

در گزارش یک وب سایت صهیونیستی آمده است که اگر تشدید تنش بین حزب الله و رژیم صهیونیستی به جنگی فراگیر تبدیل شود که در آن سکو‌های گازی هدف حملات نظامی قرار می‌گیرند، جریان گاز فلسطین که توسط صهیونیست‌ها دزدیده شده و به مصر صادر می‌شود، ممکن است به طور کامل متوقف شود.

براساس گزارش خبرگزاری سما، وب سایت گلوبس در گزارش خود اضافه کرده است که اگر سکو‌های گازی در اراضی اشغالی هدف قرار گیرد و از کار بیفتد، صادرات گاز رژیم صهیونیستی به مصر آسیب زیادی خواهد دید.

در این گزارش به نقل از دکتر آمیت مور، مدیر عامل اکو و مدرس دانشگاه رایشمن، آمده است: به احتمال زیاد یک جنگ همه جانبه بین اسرائیل و حزب‌الله منجر به توقف کامل تولید گاز از سه میدان اسرائیلی خواهد شد. نهاد امنیتی باید برای محافظت از سکو‌های تولید در برابر موشک‌های حزب الله تصمیمی بگیرد.

بر اساس این گزارش، نگرانی شدید رژیم صهیونیستی از آسیب رساندن به زیرساخت‌های استراتژیک، به ویژه سکو‌های گازی وجود دارد که انتظار می‌رود اهداف اصلی موشک‌ها و پهپاد‌های حزب الله باشد.

گلوبس در ادامه پای مصر را نیز به میان کشاندو اعلام کرد: بر خلاف سایر زیرساخت‌های حیاتی، بسته شدن سکو‌های گازی در صورت وقوع، نه تنها به اسرائیل، بلکه به مصر نیز آسیب می‌رساند.

شایان ذکر است که در روز‌های اخیر مقامات صهیونیستی به طور فزاینده‌ای اعلام کرده اند که این رژیم به تصمیم گیری برای اقدامات بیشتر در جبهه لبنان در پس زمینه بمباران مداوم حزب الله لبنان نزدیک است. در ژوئن گذشته، ارتش اشغالگر ادعا کرد که طرح‌های جنگی را برای حمله به لبنان اتخاذ کرده است.

روز سه شنبه مجله آلمانی بیلد در گزارشی ادعا کرد، انتظار می‌رود هفته سوم یا چهارم جولای (اواخر تیر تا اوایل مرداد) حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان آغاز شود.

این در حالی است که تقریبا به صورت روزانه میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی تبادل آتش صورت می‌گیرد. این درگیری‌ها شدیدترین درگیری بین دو طرف از زمان جنگ سال ۲۰۰۶ است که به ترس از رویارویی بزرگتر دامن می‌زند.حزب الله اعلام کرده است در صورت پایان جنگ در غزه حملات خود را متوقف می‌کند، اما طرف صهیونیستی قصد ندارد جنگ در غزه را تمام کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۷:۰۰ ۱۴ تير ۱۴۰۳
حزب الله اول پدافندهوائی اسرائیل را هدف قرار دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۳ تير ۱۴۰۳
خیلی ها مثل من سهام عدالت ندارن چرا ثبت نام انجام نمیشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۳ تير ۱۴۰۳
بزنن سکوی های گازی و نیروگاه‌های برقی این شیاطین رو کوتاهی کردن جایز نیست
آخرین اخبار