مگس میوه مدیترانه‌ای بومی آفریقا است و به بیش از ۳۰۰ نوع محصول کشاورزی خسارت وارد می‌کند.

هادی باقری سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مگس میوه مدیترانه‌ای بومی آفریقا است و به بیش از ۳۰۰ نوع محصول کشاورزی ازجمله هسته دارها، مرکبات، صیفی‌جات و ... خسارت وارد می‌کند.

او افزود: پایدارسازی اقتصاد کشاورزی استان مازندران درگرو کنترل جمعیت این آفت است و در این راستا، مشارکت همگانی مردم و همکاری کشاورزان در مبارزه با آن بسیار حائز اهمیت است.

باقری با اشاره به روش‌های مختلف مبارزه تلفیقی با مگس میوه مدیترانه‌ای، گفت: استفاده از تله‌های فرمونی و مکفیل، نصب کارت‌های زرد، شکار و انهدام مگس‌های بالغ، جمع‌آوری و امحاء میوه‌های آلوده و همچنین کنترل شیمیایی در موارد ضروری، ازجمله روش‌های مؤثر در مبارزه با این آفت هستند.

باقری از کشاورزان خواست تا با رعایت دقیق دستورالعمل‌های جهاد کشاورزی و استفاده به‌موقع از روش‌های مبارزه تلفیقی، از خسارات ناشی از این آفت به باغات و مزارع خود جلوگیری کنند.

او در ادامه به لزوم آموزش و اطلاع‌رسانی به کشاورزان در خصوص نحوه شناسایی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای تأکید کرد و گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی در حال برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه مشاوره‌های لازم به کشاورزان در این زمینه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.