مدیر کل گمرکات استان مرکزی: کالاهای صاداراتی از استان مرکزی از لحاظ ارزش ریالی ۵۳ درصد رشد و به لحاظ وزنی ۳۵ درصد افزایش داشته است.

 
 

غلامی گفت: در سه ماهه اول سال جاری، ۵۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۳۴۵ میلیون دلار به ۷۲ کشور جهان از گمرکات استان مرکزی صادر شده است. 
او افزود: همچنین عمده کشور‌های هدف صادراتی استان در سال جاری به ترتیب ارزش صادرات عبارتند از افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق، امارات است. 
مدیر کل گمرکات استان مرکزی عنوان کرد: عمده کالا‌های صادراتی شامل انواع شیشه و بلوریجات، انواع هیدروکربن‌ها و گاز مایع، سیمان، کاشی و سرامیک بوده است. 
غلامی همچنین با اشاره به واردات صورت گرفته گفت: هزار تن کالا به ارزش ۱۹۶ میلیون دلار از ۳۹ کشور از طریق گمرکات استان مرکزی وارد شده است. 
او ادامه داد: پنج کشور عمده مبادی وارداتی است که شامل کشور‌های چین، امارات، ترکیه، هونگ کونگ و آلمان هستند. 
مدیر کل گمرکات استان مرکزی عمده کالا‌های وارداتی را نیز بیشتر شامل مواد اولیه خط تولید، ماشین آلات و تجهیزات خط تولید و همچنین گلیسسرین و اسانس‌های خوراکی برشمرد و تراز تجاری  صادرات نسبت به واردات را ۱۳۹ میلیون دلار دانست. 
غلامی ادامه داد: در حوزه قاچاق کالا و ارز شش پرونده به ارزش ۱۵۳ میلیارد ریال در گمرک تشکیل شده که پرونده‌ها از لحاظ ارزش ۳۹۰ درصد و از لحاظ تعداد ۵۰ درصد رشد داشته است. 
او در خصوص درآمد‌ها تصریح کرد: در این مدت حدود پنج هزار میلیارد ریال درآمد گمرکات استان بوده که رشد ۴۷ درصدی به همراه داشته است. 
مدیر کل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: همچنین در  این مدت ۱۲۵ هزار تن کالا به این استان ترانزیت شده که رشد ۳۵ درصد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار