تردد شناور‌ها به بندر امیرآباد در سه ماهه نخست امسال ۱۶ درصد افزایش داشت.

محمدعلی موسی پور گرجی مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت:در سه ماهه نخست امسال با تردد ۳۴۱ فروندی شناور به بندر امیرآباد، آمار‌ها افزایش ۱۶ درصدی را در مقایسه بامدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد که از دلایل مهم رغبت تجار و صاحبان کالا‌ها به این بندر ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای نگهداری کالا‌های اساسی و بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل در این بندر می‌باشد.

او افزود: بندر امیرآباد با ظرفیت اسمی ۷ و نیم میلیون تن و ۱۵ پست اسکله فعال جهت پهلوگیری انواع شناور‌ها در کنار تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری دریایی توانسته است با اقدامات لازم جهت هیدروگرافی و لایروبی و ایجاد مسیر دسترسی ایمن برای شناور‌ها این رکورد را به ثبت برساند.

موسی پورهمچنین به دانش و توان نیرو‌های مجرب این بندر خصوصا در زمینه تخصصی دریایی اشاره کرد که با رصد و پایش به موقع مسیرها، نقشه‌ها و اقدامات لازم توانسته اند زمان انتظار کشتی‌ها را کاهش داده و علاوه بر اارائه خدمات مناسب میزان رضایت مشتریان، صاحبان کالا و مالکان کشتی را به همراه داشته باشد.

او در تشریح دلایل افزایش ورودی شناور‌های تجاری به بندر امیرآباد، گفت: زیرساخت‌های بندری، ارتقا نرم تخلیه و بارگیری، افزایش میزان تعامل، احصاء چالش‌ها و رفع موانع پیش روی تجار و صاحبان کالا از جمله دلایل افزایش تردد کشتی‌های به بندر امیرآباد محسوب می‌شود.

مدیر کل بندر امیرآباد در پایان به برنامه ریزی و اقدامات لازم جهت رفع دغدغه‌های صاحبان کالا پرداخت و افزود: در صدد ارتقاء تجهیزات تخلیه و بارگیری هستیم که علاوه بر سرعت تخلیه و بارگیری انواع کالا و استاندارد سازی مدت زمان سرویس دهی به شناورها، رضایت مطلوب را هم برای ذی نفعان فراهم نماییم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.