رئیس پلیس فتا استان سیستان وبلوچستان از شکایت شهروندی مبنی بر اینکه فردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد مزاحمت برای وی شده است خبر داد.

سرهنگ حسن کیخا، رئیس پلیس فتا استان  اظهار داشت؛ در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه‌های اجتماعی موجب برهم زدن آرامش و ایجاد مزاحمت برای وی شده است، پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی گفت؛ کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی موفق شدند متهم را مورد شناسایی قرار دهند که این فرد پس از هماهنگی‌های لازم با مقام قضائی، به این پلیس احضار شد.

این مقام مسئول ادامه داد؛ متهم در ابتدا منکر هر گونه بزه ارتکابی بوده ولی با توجه به ادله موجود، در بازجویی‌های انجام شده اعتراف کرد فیلم و عکس‌های شاکیه را هنگامی که به همراه دوست او بیرون رفته بودند به صورت مخفیانه گرفته است و انگیزه خود را تفریح و سرگرمی بیان کرد.

سرهنگ کیخا با اشاره به ماده ۷۴۵ قانون جرایم رایانه‌ای تصریح کرد؛ هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهدشد. 

سرهنگ کیخا افزود؛ برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه خواهد داشت، بنابراین رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر می‌باشد.

 رئیس پلیس فتا استان استان در پایان خاطرنشان کرد؛ پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های جرائم سایبری با ما در میان بگذارند.

 

برچسب ها: پلیس فتا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار