رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری گلستان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز مدارس حاشیه راه‌ها و موتورسیکلت سوار استان از آموزش‌های لازم ترافیکی و خدمات ایمنی بهره‌مند شدند.

شاهین تفتیک گفت: این آموزش‌ها با هدف ارتقای ایمنی عبور و مرور دانش آموزان و موتورسیکلت سواران و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ارائه شده است.

به گفته وی، در این طرح آموزشی بیش از ۲ هزار و یکصد قلم انواع کتابچه و بروشور آموزشی، فلش کارت، دفتر تکلیف ایمنی، مداد رنگی، آویز شبرنگ کیف، پرچم گذربان مدرسه، جلیقه گذربان و کیف و کلاه ایمنی، شبرنگ و چراغ جلو و عقب موتور به همراه آموزش‌های اصولی و کاربردی به دانش آموزان و موتوسوران اهدا شد.

تفتیک افزود:روستا‌های بهره‌مند از این آموزش‌ها شامل روستا‌های لمسک، حسین آباد، گوزن فارس، تقی آباد، قرق، ابراهیم آباد و سیاهتلو در شهرستان گرگان، غفارحاجی و قرنجیک در گمیشان و قره بلاغ، باقرآباد، سنگدوین، بهلکه نفس، مهدی آباد و مزرعه کتول در شهرستان علی آباد و قاسم آباد در آق قلا و لیوان شرقی و نوکنده در بندرگز می‌شوند.

 وی، موتورسواران و دانش آموزان و عابرین پیاده را اقشار آسیب پذیری دانست که مطابق آمار‌ها بیشترین سهم را در تصادفات و تلفات جاده‌ای از خود برجای می‌گذارند. در استان گلستان ۱۷۰ مدرسه حاشیه راه و جود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.