میعاد فر گفت: مزاحمان تلفنی اورژانس به مراجع قضایی معرفی و تنبیهات اجتماعی برای آنان پیش بینی می شود.

میعاد فر در حاشیه همایش روسای اورژانس پیش بیمارستانی سراسر کشور در البرز گفت: سال گذشته ۲۰ میلیون تماس با مرکز فوریت های پزشکی داشتیم که از این تعداد بیش از پنج میلیون ماموریت انجام شد.

وی بیان کرد: برخی از این تماس ها خدمات مشاوره ای داشت و حدود پنج تا ۱۰ درصد تماس ها مزاحمت بود.

رییس مرکز فوریت های پزشکی کشور گفت: شماره سه رقمی اورژانس به رغم حسن هایی که دارد برخی اشتباه می گیرند اما یکسری مشتری دائم هستند که جلساتی با دادستانی کشور در این زمینه داشتیم.

وی بیان کرد: بنابراین بر اساس حرفه و تخصصی کاری که این افراد مزاحم دارند احکام صادر می شود و به مدت سه ماه باید پایگاه اورژانس را نظافت کنند یا نگهبانی بدهند تا هم با حساسیت محیط اورژانس آشنا شوند و هم دوران تنبیه را بگذرانند تا دیگر تکرار نکنند.

رییس اورژانس کشور در ادامه با بیان اینکه طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم اقدامات موثری در حوزه بهداشت و درمان شاهد بودیم گفت: در این مدت زمان شاهد رفع چالش تامین اعتبار خرید آمبولانس بودیم.

وی ادامه داد: بنابراین با همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک درصد از فروش خودرو برای خرید آمبولانس ها اختصاص یافته است.

میعاد فر تاکید کرد: بنابراین چالش تامین آمبولانس مرتفع شده است.

وی ادامه داد: اقدامات موثری با همت وزارت بهداشت برای سال آینده و برنامه هفتم توسعه خواهیم داشت که توسعه زیر ساخت ها و منابع اعتباری از جمله آن است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.