رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیش از ۲۶۷ هزار ماموریت در ۱۵ ماه گذشته در استان البرز انجام شده است.

شهرام صیادی در اجلاس روسای اورژانس سراسر کشور که روز پنجشنبه، ۱۵ تیرماه در گرمدره استان البرز برگزار شد، گفت: البرز سی و یکمین استان با جمعیت بیش از ۳ میلیون نفر و یکی از مهاجر پذیر‌ترین استان هاست که در مسیر مواصلاتی ۱۴ استان کشور قرار دارد و به همین علت بار ترافیکی و تصادفی زیادی را متحمل می‌شود و تقویت اورژانس به ارایه خدمات پیش بیمارستانی سریع و با کیفیت کمک می‌کند. 

وی افزود: این استان به دلیل هم جواری با تهران از اهمیت و شرایط ویژه‌ای برخودار است ۲۰ درصد بارترافیکی کشور را به دوش می‌کشد و با وجود مخاطرات و تصادفات جاده‌ای نیاز است ناوگان اورژانس جاده‌ای در این استان بیش از پیش تقویت شود. 

وی به وجود دو منطقه صعب العبور و توریستی (جاده چالوس و شهرستان طالقان) اشاره کرد که اهمیت فعالیت اورژانس در البرز را دو چندان می‌کند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطر نشان کرد: ناوگان اورژانس البرز با ۷۹ آمبولانس، ۳ اتوبوس آمبولانس، ۱۴ موتور لانس و ۱ بالگرد و با ۶۹۸ نیروی انسانی فعالیت می‌کند و نیاز است حداقل ۱۲۳ نفر نیروی دیگر به این مجموعه افزوده شود. 

وی ادامه داد: البرز دارای ۹۰ پایگاه اورژانس شهری، جاده‌ای، هوایی و موتوری است و نیاز دارد این پایگاه‌ها توسعه و تقویت شود. 

 صیادی گفت: طی ۱۵ ماه گذشته بیش از ۷۲۱ هزار تماس با اورژانس البرز گرفته شده و بیش از ۲۶۷ هزار ماموریت انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز به بخشی از دستاورد‌های اورژانس البرز در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: احداث آشیانه و پدبالگرد اورژانس هوایی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، ساخت و بهره برداری از ۱۴ پایگاه اورژانس، تجهیز تمامی آمبولانس‌ها به دستگاه تله مدسیین اورهال و بهسازی ۱۵ دستگاه آمبولانس از جمله این دستاورد‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.