رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به تداوم الگوی تابستانی افزایش دما طی روز‌های آتی در استان، گفت: البته همچنان بارش‌های رگباری به ویژه در شمال استان ادامه خواهد داشت.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی در استان و با توجه به تقویت الگو‌های تابستانی، افزایش دما برای تمامی نقاط استان از روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: احتمال گرمازدگی، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در اثر افزایش دما وجود دارد و هشدار‌های لازم در این راستا صادر شده است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این هشدار به شهروندان توصیه شده تا از انجام فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز در ساعت‌های میانی روز خودداری کنند.

وی با اشاره به بارش هشت میلی‌متر باران در چالدران طی ۲۴ ساعت گذشته، بیان کرد: در شهرستان‌های چایپاره، خوی و شوط نیز شاهد بارش‌های پراکنده بودیم.

صابری با بیان اینکه دمای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته بین مثبت ۲۱ و ۳۰ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود، اظهار کرد: در این مدت بوکان با ۳۴ درجه گرم‌ترین و چالدران با ۱۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.