مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: در سه ماهه اول امسال، ۱۴۷ مورد عملیات امداد و نجات توسط نیرو‌های امدادی این سازمان انجام شده و طی آنها به ۷۴ شهروند گرفتار کمک و امدادرسانی شده است.

سردار فداکار مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: در این مدت بر اثر حوادث امداد و نجات ۵۸ نفر از هموطنان مصدوم شده و ۱۶ نفر نیز با وجود ارائه خدمات امدادی، جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۲۹ حادثه در مهاباد روی داده که از این تعداد ۸۲ مورد مربوط به آتش‌سوزی بوده که عملیات اطفای حریق در آنها انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد اضافه کرد: در این مدت ۱۸۵ ماموریت توسط نیرو‌های این سازمان در داخل محدوده شهری و ۴۴ مورد ماموریت در خارج از محدوده شهر انجام گرفته است.

فداکار یادآور شد: حوادث آتش‌سوزی پوشش گیاهی با ۵۷ مورد، نجات حیوانات اهلی ۶۵ و دفع حیوانات موذی از جمله مار ۱۲ مورد، آتش سوزی اماکن مسکونی با ۸ مورد، تصادفات و واژگونی خودرو با ۲۶ مورد بیشترین میزان حوادث را در این مدت به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش ایمنی و حفظ سلامت شهروندان، صدور پایان کار آپارتمان‌ها از سوی شهرداری مهاباد، منوط به نصب و راه‌اندازی کپسول و تجهیزات آتش‌نشانی در آن مکان است، گفت: امسال ۳۵ گواهی ایمنی برای ساختمان‌ها، واحد‌های تجاری و آموزشی صادر شده است.

فداکار با بیان اینکه در این مدت ۲۰۰ مورد همکاری با سایر ادارات و ارگان‌های شهرستان صورت گرفته است، اظهار کرد: تعداد ۶۳۱ مورد اعزام آتش نشان در سال‌جاری برای بررسی و یا عملیات مختلف صورت گرفته و ۲۲۴ مورد اعزام ناوگان نیز برای عملیات مختلف اعزام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه‌روز تماس بگیرند.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.