معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان، کارخانه نوآوری را مکانی برای پرورش ایده‌ها و خلاقیت‌ها در هر زمینه‌ای دانست.

 امیر حسن‌زاده پنج‌شنبه ۱۴ تیر ماه در بازدید از محل راه‌اندازی کارخانه نوآوری شهر کرمان که تفاهم‌نامه آن دوشنبه هفته جاری (۱۱ تیر) به امضای استاندار کرمان و شهردار کرمان رسید، گفت: استان کرمان از سال‌ها قبل به دنبال راه‌اندازی این مجموعه بوده، اما تاکنون به نتیجه نرسیده بود. 

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری کرمان، مکانی در اختیار کارخانه نوآوری قرار گرفت. 

حسن‌زاده،کارخانه نوآوری را مکانی برای پرورش ایده‌ها و خلاقیت‌ها در هر زمینه‌ای دانست و گفت: افراد با هر ایده خلاقانه و ابتکاری می‌توانند در این مرکز حضور یابند تا شاهد تبدیل آن به محصول باشیم. 

وی عنوان کرد: قرار است تمام ظرفیت‌های استان در کارخانه نوآوری مطرح شود، ظرفیت‌های متعددی در حوزه کشاورزی، نرم‌افزار، اقتصاد دیجیتال و ... داریم که همه می‌توانند در این مکان مطرح شوند. 

معاون اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به امضای تفاهم نامه راه اندازی کارخانه نوآوری در شهر کرمان با همکاری شهرداری گفت: این تفاهم نامه با حضور استاندار امضا شد و امروز مکان به صورت فیزیکی تحویل داده شد. 

وی گفت: با کمک شرکت بهره‌بردار و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای تجهیز این مکان اقدام می‌شود و ۶ ماه تا یک سال برای راه‌اندازی کامل مجموعه زمان نیاز است. 

 کارخانه نوآوری از الزامات شهر کرمان بود 

محسن تویسرکانی شهردار کرمان نیز، کارخانه نوآوری را از الزامات شهر کرمان دانست و گفت: کارخانه نوآوری می‌تواند در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و جامعه نخبگانی، تولید فکر برای حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و ... داشته باشد. 

وی ادامه داد: شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان در این کارخانه گِردهم آمده تا همه ظرفیت‌ها برای تحول چشمگیر در استان به کار گرفته شود. 

شهردار کرمان بیان کرد: ۳ هزار مترمربع ساختمان در فاز اول به کارخانه نوآوری تخصیص داده شده و زیرساخت‌های جانبی آن فراهم است.

کارخانه نوآوری کرمان با هدف اجرای سیاست‌های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد زیست بوم کارآفرینی، طی تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، استانداری کرمان، شهرداری کرمان و شرکت آواپرداز کیهان کریمان راه‌اندازی می‌شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار