مقام سابق صهیونیست از مراحل پایانی توافق برقراری آتش‌بس در غزه خبر داد و همزمان گفت که احتمال کارشکنی نتانیاهو در این فرآیند زیاد است.

گادی آیزنکوت، یکی از اعضای سابق کابینه جنگ (رژیم) اسرائیل به خبرگزاری والا گفت که مذاکرات برای برقراری آتش بس در غزه و بازگرداندن اسرای صهیونیست، بیش از هر زمان دیگری به اتمام نزدیک شده است.

به گزارش الجزیره، این مقام سابق صهیونیست در ادامه به این نکته اشاره کرد که بقای سیاسی نتانیاهو در ادامه جنگ است و بنابراین پذیرش توافق از سوی او چندان محتمل نخواهد بود.

او در این خصوص گفت: «برای من دشوار است که ببینم نتانیاهو توافق را بپذیرد و به اسموتریچ و بن گویر بگوید که این کار درستی است... نتانیاهو با یک دوراهی استراتژیک مواجه است، یا بازگشت اسرا یا بقای کابینه‌اش». 

پیش از این، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر که کشورش نقش میانجی را در مذاکرات برقراری آتش‌بس غزه دارد گفته بود که به دنبال پایان دادن به جنگ غزه از طریق مذاکره و بازگشت هرچه سریع‌تر اسراست. 

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به تازگی فاش کرده است که در سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی در مورد پیشرفت در انعقاد قرارداد تبادل اسرا با حماس اختلاف نظر وجود دارد. به گزارش این روزنامه، مقامات ارشد نهاد‌های امنیتی به شدت از تلاش‌های نتانیاهو، نزدیکان او و وزرای کابینه صهیونیستی برای خنثی کردن هرگونه توافقی که ممکن است حاصل شود، حتی قبل از اینکه حماس پاسخ مثبت بدهد، خشمگین هستند.

رژیم صهیونیستی روز گذشته پاسخ حماس را به پیشنهادی که در پایان ماه مه توسط رئیس جمهور آمریکا مطرح شده بود دریافت کرد. حماس می‌گوید که هرگونه توافق باید به جنگ پایان دهد و نیرو‌های صهیونیست طی آن به صورت کامل از نوار غزه خارج شوند.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Italy
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۴ تير ۱۴۰۳
نه بابا توافق دیگه کیلو چنده..شما گفتید پیروز شده دیگه توافق یعنی چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۴ تير ۱۴۰۳
این جنگ برای هر دو طرف فرسایشی و ویران کننده بود. صهیونیستها انتظار نداشتند، یکی از طولانی ترین جنگها را تجربه کنند که کاملا بی نتیجه بوده و باعث انزجار بیشتر جهانیان از اسراییل شده.
آخرین اخبار