وزیر میراث فرهنگی گفت: بنا به مصوبه نشست جهانی صنایع دستی در شرق آسیا، ایران میزبان مرکز جهانی صنایع دستی تحت نظر سازمان گردشگری جهانی شد.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز پنج شنبه ۱۴ تیرماه در بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی ارگ کریم خان شیراز با بیان اینکه بنا به مصوبه نشست جهانی صنایع دستی در شرق آسیا، ایران میزبان مرکز جهانی صنایع دستی تحت نظر سازمان گردشگری جهانی شد، اظهار کرد: بر اساس این مصوبه، قرار است جهانیان صنایع دستی خود را در مرکزی جامع ارائه و عرضه کنند و درباره آن توضیح دهند.

او ادامه داد: سال هاست سازمان جهانی گردشگری به دنبال مرکزی است تا گردشگری و صنایع دستی را به یکدیگر پیوند دهد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: چند کشور به طور جدی نامزد این کار بودند و با پیگیری‌های انجام شده، به نام ایران تصویب شد.

ضرغامی، بدون اعلام تاریخی مشخص، تصریح کرد: میزبانی از این مرکز در جا انداختن ایران و صنایع دستی آن بسیار مهم است.

او بیان کرد: این کار از این جهت که تقاطع میان گردشگری و صنایع دستی است اهمیت بالایی دارد.

ضرغامی به هنرمندان شیرازی فعال در ارگ کریم خان گفت: شما اکنون هنر ارزشمندی دارید و با فضای ایجاد شده در این مکان گردشگر پذیر، کارگاه عمومی ایجاد شده و گردشگران از نزدیک این هنر‌ها را می‌بینند و با ریشه‌های خود آشنا می‌شوند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز پنج شنبه در سفر به شیراز از مجموعه تاریخی زندیه و روند احیای آن بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار