فرماندار شوش گفت: بی طرفی کامل متولیان انتخابات اصلی اساسی است که باید همه کارگزاران دولت در این شهرستان به آن پایبند باشند.

محسن حویزه فرماندار شوش در نشست با دهیاران و شوراهای اسلامی شهر شوش در سالن نشست‌های فرمانداری این شهرستان، تبلیغ چهره به چهره را یکی از راه‌های موثر برای ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات دانست و گفت: حضور کارگزاران دولت در ستادهای انتخاباتی تخلف است که متاسفانه برخی تخلفات در این زمینه در شوش ثبت شد.

او افزود: شهید آیت الله رییسی گام های بزرگی در سیاست داخلی و خارجی در بخش های مختلف برداشت که تکمیل این گام ها، نیاز به انتخاب رییس جمهوری معتقد به این راه و ادامه دهنده این مسیر است.

آقای حویزه با نامناسب دانستن میزان مشارکت پایین مردم خوزستان و شوش در انتخابات اضافه کرد: آیت الله رییسی به عنوان عالی ترین شخص اجرایی در قوه مجریه ۸ بار برای بررسی مشکلات خوزستان در استان حضور یافت و در چنین شرایطی میزان پایین مشارکت در خوزستان نیاز به ارزیابی دقیق دارد.

فرماندار شوش با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم برای خوزستان کم نگذاشته است، گفت: دولت مردمی شهید آیت الله رییسی تنها دولتی بود که حق عوارض آلایندگی خوزستان را دنبال و اجرایی کرد و با این تصمیم موجب تحول در استان شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ روستایی در خوزستان وجود ندارد که از نظر زیرساخت‌ها طی ۳ سال گذشته، توسعه پیدا نکرده باشد، یادآور شد: روستاهای شوش از نظر گازرسانی جزو مناطق سبز است که این مهم به همت دولت سیزدهم رقم خورد.

او کم کاری در اطلاع رسانی را مهمترین نقطه ضعف دولت سیزدهم دانست و افزود: دولت آینده برای استیفای حق کشور در سطح بین المللی نیاز به سرمایه اجتماعی دارد و میزان مشارکت در انتخابات مهمترین پشتوانه مردمی دولت آینده است.

حویزه با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری ایران در معادلات بین المللی تاثیرگذار است ادامه داد: دعوت به مشارکت حداکثری قشرهای مختلف مردم در انتخابات مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ضروری است.

انتخابات ریاست جمهوری هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شود اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافتند.

دور دوم این انتخابات روز جمعه پانزدهم تیرماه برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.