مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: از محل مصوبات سفر رییس‌جمهور شهید به استان، ۲۹ دستگاه تانکر آبرسانی سیار به این شرکت اختصاص یافت.

علیرضا قاسمی بیان کرد: برای آبرسانی به روستا‌هایی که به شبکه آبرسانی دسترسی ندارند یا از تنش آبی شدید رنج می‌برند شرکت آب و فاضلاب هرساله مبالغ قابل توجهی را صرف انجام آبرسانی سیار به صورت سقایی می‌کند.

وی با بیان اینکه، سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال صرف آب‌رسانی سیار به بیش از ۹۰۰ روستای استان و شهر‌های سیرکان و بریس شده است، افزود: آبرسانی با ناوگان فرسوده در استان پهناور سیستان و بلوچستان، مشکلاتی را در مسیر خدمات‌رسانی به مردم ایجاد می‌کرد که بر این اساس با پیگیری انجام شده و حمایت دولت سیزدهم، ۲۹ دستگاه به استان اختصاص یافت که تعدادی پس از نصب مخزن به شهرستان‌ها اعزام و مابقی نیز در دست اقدام است.

به گفته وی، در حوادث غیرمترقبه از جمله سیل اسفند سال گذشته و فروردین ماه امسال، ناوگان سیار شرکت توانست با کمک سایر استان‌ها در ارایه خدمت به جوامع روستایی کمک قابل توجهی کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: در کنار محدودیت منابع آبی در گوشه و کنار این استان، وسعت بالا، پراکندگی جمعیت روستایی و بالابودن هزینه‌ها سه عامل بزرگی هستند که سبب می‌شود ارائه خدمات آبرسانی پایدار به مردم به سختی انجام شود.

قاسمی افزود: هر ساله موازی با اجرای طرح‌های آبرسانی به روستا‌های فاقد تأسیسات، اقداماتی شامل اصلاح و توسعه خطوط و شبکه، حفر، تجهیز و لایروبی چاه و ارتقای سیستم پمپاژ برای رفع تنش آبی از روستا‌ها نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه، پروژه‌هایی برای ایجاد شبکه‌های آبرسانی روستایی در دستور کار است، افزود: طی سه سال گذشته به ۴۳۰ روستا آبرسانی شده و ۵۳۶ روستا نیز از تنش آبی خارج شده است.

برچسب ها: تانکر آبرسانی ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار