فرآیند رای‌گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، همانند سراسر کشور در مازندران آغاز شده است.

فرآیند رای‌گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۵ تیر همانند سراسر کشور در مازندران آغاز شده است.

مازندرانی‌ها همانند گذشته عزم خود را جزم کردند تا در ماراتنی مشارکت کنند تا شایسته‌ترین فرد برای تصمیم‌سازی کشوری انتخاب شود.

جواد سالار دبیر ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات در سراسر استان انجام شده است، گفت: عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی برای برگزاری این مرحله از انتخابات آماده هستند و فرمانداری‌ها نیز اقدامات لازم را برای برپایی شعب اخذ رای در سراسر استان انجام داده‌اند.

او افزود: همه افراد متولد ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و پیش از این تاریخ می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند؛ در مرحله نخست انتخابات افراد متولد هشتم تیر ۱۳۸۵ به قبل امکان رای دادن داشتند و برای مرحله دوم افرادی که متولد ۹ تا ۱۵ تیر ۱۳۸۵ هستند و در یک هفته اخیر ۱۸ سال‌شان تمام شد نیز به جمعیت واجد شرایط استان افزوده شده‌اند.

سالار درباره تعداد صندوق‌ها و شعب اخذ رای استان برای انتخابات روز ۱۵ تیر هم گفت: تعداد شعب و صندوق‌های اخذ رای در مازندران نسبت به مرحله نخست انتخابات هیچ تغییری نکرد و همان سه هزار و ۲۲۸ شعبه شامل ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار که هشتم تیر آرای مردم را جمع‌آوری می‌کرد در مرحله دوم نیز برپا می‌شوند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: صندوق‌های اخذ رای ساعت ۶ صبح جمعه از فرمانداری‌ها به شعب اخذ رای انتقال داده شده و از ساعت هشت صبح نیز فرآیند رای‌گیری آغاز می‌شود.

جمعیت واجد شرایط مازندران برای شرکت در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر اساس داده‌های ستاد انتخابات این استان ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ نفر است که شامل همه افراد متولد ۱۵ تیر ۱۳۸۵ به قبل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.