رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از تعیین ۳۱۶۳ شعبه اخذ رای در استان خبر داد.

تراب محمدی از تعیین ۳ هزار و ۱۶۳ شعبه اخذ رای برای انتخابات دور دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در آذربایجان‌شرقی خبر داد و اظهار کرد:  از این تعداد ۲۴۲۹ شعبه ثابت و ۷۳۴ شعبه هم به‌صورت سیار در روز انتخابات کار اخذ رای را انجام می‌دهند.

وی چهار مولفه مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری کشور را بسیار با اهمیت دانست و گفت: در این میان مولفه سلامت انتخابات از وظایف مهم مجریان انتخابات، نامزدها و هواداران آنهاست که باید رعایت شود.

 رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی افزود: تامین امنیت نیز بر دوش نیرو‌های امنیتی، نظامی و انتظامی است و مجاهدت‌های شبانه‌روزی این افراد نباید فراموش شود بر اساس زحمات نیرو‌های امنیتی است که امنیت پایدار و آرامش مثال‌زدنی در کشور و استان ایجاد شده و کوچکترین مشکل امنیتی نداریم.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی در خصوص مدارک هویتی مورد نیاز برای رای دادن گفت: طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری شناسنامه و یا کارت ملی دو مدرکی است که قانونا مردم  می‌توانند روز جمعه ارائه نمایند و ثبت رای کنند.
 

وی افزود: هموطنانی که دارای شناسنامه‌های قدیمی فاقد کد ملی هستند حتما در زمان حضور در شعب اخذ رای باید کد ملی خود را برای ثبت رای ارائه کنند. 

تراب محمدی گفت: هموطنان در مرحله دوم در شعب اخذ رای با صندوق‌های رای با در قرمز رنگ مواجه هستند. در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در صندوق‌های رای آبی رنگ بود و تعرفه‌های مرحله اول موجود در آن پلمب شده و اکنون در مخازن نگهداری می‌شوند.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی از مشارکت بیش از ۵۰ هزار نفر در فرآینداجرایی انتخابات استان خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.