رییس ستاد انتخابات قزوین از ثبت ۲۳ هزار رای در استان طی مدت زمان ۵۰ دقیقه نخست برگزاری فرآیند انتخابات خبر داد.

عباس کاظمی رییس ستاد انتخابات قزوین در ستاد انتخابات استان قزوین و در جمع خبرنگاران گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد تا این لحظه بیش از ۲۳ هزار نفر در ۵۰ دقیقه نخست شروع اخذ رای در انتخابات شرکت کردند که نوید یک حضور پرشور است.

وی با بیان اینکه تمامی تمهیدات امنیتی اندشیده شده و تمامی زیرساخت‌ها و آمادگی نیرو‌های نظامی نیز لحاظ شده است، تصریح کرد: تمام یک هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای از ساعت هشت صبح آماده رای بودند و استان قزوین نز رتبه نخست کشور را در آماده سازی و فراهم کردن بستر اخذ رای را کسب کرد.

کاظمی در خصوص شرایط رای دهندگان نیز بیان کرد: متولدین تیرماه ۸۵ به قبل با داشتن کارت ملی هوشمند یا شناسنامه می‌توانند به شعب اخذ رای مراجعه کرده و در انتخابات شرکت کنند.

این مسئول تاکید کرد: با هدف تضمین سلامت و امنیت انتخابات هرگونه عکسبرداری و حتی انتشار عکس از تعرفه در فضای مجازی ممنوع بوده و برابر قانون جرم محسوب می‌شود.

کاظمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه عده‌ای از مجریان انتخابات در مرحله دوم بکارگیری نشدند، گفت: در استان تعدادی از مجریان شعب وجود داشتند که امتیاز لازم را برای مرحله دوم کسب نکردند و موظف بودند ملاحظات قانونی و مقررات را داشته باشند، همچنین هرکجا که شائبه طرفداری از یک نامزد وجود داشت، اجازه ندادیم که این افراد در مرحله دوم در صندوق حاضر شوند.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر علت حذف یک خبرنگار در ستاد انتخابات بیان کرد: دلیل حدف یکی از خبرنگاران انتشار مطالب و اخباری کذب بر علیه مجریان انتخابات بود که به دلیل تضعیف اعتماد عمومی به مجریان و تشویش اذهان عمومی از ورود وی به شعب اخذ رای جلوگیری شد، متاسفانه برخی از خبرنگاران با جانبداری سیاسی و دوری از اخلاق حرفه‌ای دست به اقداماتی می‌زنند که بر خلاف قانون است.

کاظمی به شعب ویژه بانوان در استان قزوین اشاره کرد و گفت: ترجیح می‌دهیمدر این شعب بانوان حاضر شوند و رای خودشان را به صندوق بیندازند، اما اگر بانویی امکان نوشتن رای را ندارد، در این شرایط اجازه داده می‌شود که یک همراه مرد نیز با او در صندوق حاضر شود.

رییس ستاد انتخاباتاستان قزوین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر برخی دخالت در رای افراد نظامی بیان کرد: تمام اماکن نظامی موظفند بر اساس قانون عمل کنند و هیچ امر و نهی توصیه سلسله مراتب در رای نداشته باشند، در همین راستا حفاظت اطلاعات اماکن نظامی به صورت جدی نظارت داشته و هرگونه تخلفی را از طریق دادسرای انتظامی پیگیری خواهد کرد.

کاظمی در خصوص برخی تخلفات در خصوص دخالت بخشداران و دهیاران در استان قزوین خاطرنشان کرد: ۲۵ بازرس استانداری در سطح استان مسوولیت بازرسی از مناطق مختلف را برعهده دارند تا هیچ بخشدار و دهیاری نتواند روی رای افراد روستایی تاثیرگذای داشته باشد.

این مسئول از تمامی خبرنگاران خواست که در صورت دریافت هرگونه تخلف انتخاباتی قبل از هرگونه انتشار در افکار عمومی موضوع را سریعا به رییس ستاد انتخابات استان گزارش دهند.

مرحله دوم چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت روز ۱۵ تیرماه در هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای در سراسر استان قزوین همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

نزدیک به ۹۶۰ هزار واجد شرایط رای در استان قزوین حضور دارند و در مرحله نخست نیز حدود ۴۳ درصد در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار