رئیس کل دادگستری البرز گفت: تاکنون پرونده‌ای با موضوع جرایم انتخاباتی در هیچ یک از حوزه‌های قضایی این استان تشکیل نشده است.

حسین فاضلی هریکندی پس از انداختن رای خود در شعبه مستقر در مصلی کرج، گفت: دستگاه قضایی فارغ از جناح بندی‌های سیاسی، از منتخب مردم حمایت قانونی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه، شعب ویژه‌ای در دادسراها و دادگاه‌های استان البرز برای رسیدگی به گزارشات و شکایات واصله از مراجع ذیربط یا مردم در خصوص جرایم و تخلفات انتخاباتی تعیین شد.

رییس کل دادگستری البرز افزود: از شروع فرایند انتخابات ریاست جمهوری که اتخاذ تدابیر و اقدامات پیشگیرانه از سوی «ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان» در خصوص طرفداران نامزدها و توجیه ستادها نقش مهمی در این دستاورد داشته است.

وی در تشریح اقدامات برای مقابله، ورود و رسیدگی بدون تبعیض و اغماض به جرایم انتخاباتی متذکر شد: برای این منظور قبل از شروع انتخابات، شعب ویژه‌ای در دادسراها و محاکم بدوی و تجدیدنظر استان تعیین شد تا به سرعت و دقت، گزارشات و جرایم انتخاباتی در زمان تبلیغات، حین تبلیغات و روز برگزاری انتخابات و پس از آن را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.