مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: میزان تراکم جمعیت در تهران در مقایسه با سایر کشورها بیشتر است به طوری که ۱۵۰ نفردرهر هکتار رسیده است.

ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در نشست بررسی تراکم جمعیت در هر نفر با بیان اینکه میزان تراکم جمعیت در کشور در مقایسه با سایر کشورها بسیار فاجعه بار است گفت: این میزان جمعیت در اصول شهرسازی به هیچ عنوان مناسب نیست و باعث شده که برخی از شهرها با مشکل اصول شهرسازی روبرو شوند.

وی ادامه داد: تهران در صدر لیست شهرهای متراکم جهان قرار گرفته است به طوری که  تراکم جمعیتی در تهران از نیویورک و پکن بالاتر است.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد:تراکم نفر در هکتار در شیکاگو ۱۵ نفر، لس آنجلس ۲۶ نفر، نیویورک ۲۲ نفر، شانگهای ۱۰۰ نفر، پکن ۷۰ نفر، سائوپولو ۹۶ نفر و سان فرانسیسکو ۳۱ نفر است ولی این عدد در تهران ۱۵۰ نفر و در منطقه ۱۰ تهران، ۴۵۰ نفر بر هکتار است که فاجعه است.

نوروزی بیان کرد: برخی از کارشناسان بر تراکم جمعیت در شهر یزد که  در مقایسه با سایر شهرها کمتر است خرده گرفته و میگویند شهر مناسبی از لحاظ شهرسازی نیست در صورتی که را توسعه شهرها و الحاق اراضی و کاهش هر نفر جمعیت در هر هکتار این شهر را به اصول شهرسازی نزدیک کرده ایم.

وی افزود: مساحت شهر تهران ۶۳۰ کیلومتر است اما مساحت شهر لندن در انگلیس ۱۶۳۰کیلومتر است در حالی که جمعیت لندن ۹ میلیون نفر و جمعیت تهران هم در شب ۹ میلیون نفر است این به معنای آن است که با توسعه شهر و الحاق اراضی اصول شهرسازی رعایت شده است.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار