نخست وزیر مجارستان در سایه سفر به روسیه اعلام کرد که در مورد آتش‌بس احتمالی در اوکراین دیدار و گفت‌وگو نخواهد کرد.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان امروز جمعه در مصاحبه رادیویی صبحگاهی خود گفت که در موقعیتی نیست که بتواند به مذاکره صلح بین روسیه و اوکراین کمک کند. پیش از این، شایعاتی مبنی بر اینکه اوربان امروز طی سفر به مسکو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مورد آتش‌بس احتمالی در اوکراین دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد، منتشر شده بود.

نخست وزیر مجارستان در واکنش به اظهارات چارلز میشل، رئیس شورای اروپا در روز پنجشنبه مبنی بر اینکه اوربان مأموریت مذاکره با روسیه به نمایندگی از اتحادیه اروپا را ندارد، گفت: من نماینده هیچ چیز نیستم.  

این مقام افزود که از مکان‌هایی بازدید می‌کند که درگیری‌ها، امنیت اتحادیه اروپا و مجارستان را تهدید می‌کنند.

اوربان در ۲ ژوئیه به کی‌یف سفر و در آنجا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین دیدار کرد و از او خواست که آتش‌بس را به عنوان مقدمه‌ای برای مذاکرات احتمالی صلح با روسیه در نظر بگیرد، اما زلنسکی پیشنهاد او را قبول نکرد.

نخست وزیر مجارستان روز جمعه وارد مسکو شد. این سفر اندکی پس از سفر او به اوکراین انجام می‌شود که اولین سفر او در زمان جنگ به این کشور بود.

خبرگزاری دولتی MTI به نقل از برتالان حواسی، سخنگوی اوربان گفت: «ویکتور اوربان نخست وزیر به عنوان بخشی از ماموریت صلح خود وارد مسکو شده است. نخست وزیر در چارچوب روابط دوجانبه بین مجارستان و روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دیدار خواهد کرد.»

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار