رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: استفاده از انرژی پاک همچون انرژی خورشیدی برای تولید برق کارخانجات و صنایع غذایی راه حلی اساسی برای مدیریت ناترازی برق در بخش کشاورزی محسوب می شود.

ارسلان قاسمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: گرچه قطعی برق چاه های کشاورزی می تواند به تولید ضربه بزند، اما آمار دقیقی از خسارت قطعی برق نداریم.

به گفته او، در ۲ شاخه صنایع غذایی و محصولات خام کشاورزی نیاز به برق داریم که با قطعی برق عملا تولید از کار می افتد که متاسفانه هیچ جبرانی برای آن در نظر گرفته نمی شود، درحالیکه طبق قانون دولت مکلف به پرداخت خسارت هاست.

قاسمی کاهش تولید محصولات اساسی را یکی از چالش های اصلی ناترازی برق اعلام کرد و افزود: طی سال های اخیر بسیاری از چاه های کشاورزی برقی شدند که با قطعی برق، تولید دچار چالش می شود. براین اساس استفاده از انرژی های پاک همچون انرژی خورشیدی برای تولید برق در کارخانجات صنایع غذایی و بسیاری‌از مزارع که از نور آفتاب مناسب برخوردارند، باید در دستور‌کار صورت بگیرد که متاسفانه بدلیل سرمایه گذاری منفی در بخش کشاورزی، این امر‌مغفول مانده است که هرچه سریع تر باید در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: حضور و مشارکت مردم راه حل اصلی مدیریت ناترازی برق است، لذا دولت برای حل این بحران باید چاره ای بیندیشد و مشوق هایی در نظر بگیرد تا مردم هم پای کار آیند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار