رئیس حزب راست افراطی فرانسه می‌گوید شانس بالایی برای به دست آوردن اکثریت مطلق در انتخابات پارلمانی پیش رو دارد.

مارین لوپن، رئیس حزب راست افراطی «اجتماع ملی» از هواداران خود خواست تا روز یکشنبه پای صندوق‌های رای بیایند و تاکید کرد که حزب او می‌تواند برخلاف آنچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند، اکثریت مطلق پارلمان را به دست بیاورد. 

به گزارش گاردین، نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد ممکن است تلاش‌های احزاب میانه رو و چپ‌گرای فرانسه برای جلوگیری از موفقیت راست افراطی نتیجه بخش باشد و حزب لوپن نتواند اکثریت مطلق را به دست بیاورد.

گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه پیش‌تر نسبت به قدرت گرفتن راست گرایان هشدار داده و می‌گوید: «هدف ما روشن است؛ ما باید از پیروزی مجدد حزب اجتماع ملی در دور دوم انتخابات پارلمان جلوگیری کنیم». در همین راستا، حزب میانه رو امانوئل مکرون که در دور اول انتخابات پارلمانی از حزب لوپن عقب افتاده بود، در روز‌های اخیر با احزاب چپ‌گرا همکاری کرده و مجموعا بیش از ۲۰۰ نامزد را از انتخابات دور دوم برداشتند تا از تقسیم آرا به نفع راست افراطی جلوگیری کنند.

گفتنی است، برای رسیدن به اکثریت مطلق در پارلمان فرانسه، یک حزب باید ۲۸۹ کرسی پارلمان را از مجموع ۵۷۷ کرسی به دست بیاورد. در همین حال، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب «اجتماع ملی» احتمالا بین ۲۰۵ تا ۲۳۰ کرسی را در دور بعدی انتخابات به دست خواهد آورد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار