حضور مردم خراسان شمالی در پای صندوق‌های رای بار دیگر وحدت و انسجام مردم این خطه را به تصویر کشید و صدای همدلی را به گوش جهان رساند.

خراسان شمالی مهد فرهنگ‌ها و قومیت‌ها است، اقوام مختلف که به زندگی مسالمت آمیز در کنار هم و به همدلی و انسجام شهره است.

انسجام مردم این دیار امروز در نیمه‌های تیرماه در پای صندوق‌های رای، جلوه‌ای دیگر رخ نمایی کرده و تصاویر زیبا را به نمایش گذاشته است.

آری، اینجا سرزمین رود‌ها و آبشارها، دیار هزار چشمه و خطه غیور مردان و شیرزنان است که شهامت سردار عیوض خان را در مرزداری کرد‌ها به میراث برده اند و نشان برادری ترکمن‌ها را بر سینه دارند.

امروز مردم خراسان شمالی از هر قوم و فرهنگ، پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا به جهان نشان دهند که پای آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و همه جوره پشت میهن ایستاده اند.

امروز غوغایی در شعبه‌های اخذ رای برپا است، مردم رود‌های خروشان شدند که غرش آن، آزادی و استقلال ایران اسلامی را فریاد می‌زند، اینجا از آلاداغ تا کپه داغ، نمادی از شکوه و ایستادگی مردم خراسان شمالی است، قدمت شکوه این مردم قدمتی به تاریخ شهر بلقیس و ارگ تاریخی اش دارد.

اقوام خراسان شمالی شامل فارس، تات، رازی زبانان، کرد، کرمانج، ترکت و ترکمن است، رنگارنگی اقوام که با متفاوت بودن گویش‌ها و لهجه‌ها همراه است، خراسان شمالی را مهد فرهنگ‌ها کرده است.

در خراسان شمالی کرد‌های کرمانج ۴۶٫۱ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند. فارسی‌زبان‌ها ۲۷٫۸ درصد، ترک‌ها ۲۰٫۱ درصد و ترکمن‌ها پنج درصد را به خود اختصاص داده است.

امروز شعبه‌های اخذ در مناطق مختلف شهری و روستایی خراسان شمالی با حضور پر نشاط کرد‌ها و ترکمن‌ها جلوه‌ای از تکاپوی سیاسی را به قاب کشیده است و نقش و نگار رنگارنگ لباس‌های مردان و زنان جلوه‌ای زیبا در پای صندوق‌های رای خلق کرده است.

اقوام مختلف خراسان شمالی با لباس‌های محلی در شعبه‌های اخذ رای حاضر شدند، لباس‌های محلی با رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت و صدای مردان و زنان که با گویش ترکمنی در مساجد و مدارس پیچیده است تا درس همدلی را فرا دهد.

امروز هم شعبه‌های اخذ رای تجلی گر اتحاد مردم شد تا خنثی کننده توطئه‌های دشمنان و بدخواهان باشد.

رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی با مشارکت ۴۵ درصدی مردم این خطه برگزار شد و ۵۳ درصد بانوان این استان در چهاردهمین انتخابات دور نخست ریاست جمهوری مشارکت داشتند که جای بس افتخار است.

برای انتخاب نهمین رییس جمهور کشور ۹۲۷ شعبه اخذ رای در سراسر خراسان شمالی برپا شده که از این تعداد ۶۱۳ شعبه ثابت و مابقی سیار است

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستا‌ها سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار