مقامات آمریکایی اعلام کردند بر اثر تیراندازی‌ها و درگیری‌های خشونت آمیز در طول تعطیلی‌های روز استقلال آمریکا ۳۳ نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که بر اثر تیراندازی‌ها و درگیری‌های خشونت آمیز در طول تعطیلی‌های روز استقلال آمریکا (۴ جولای) حداقل ۳۳ نفر در سراسر این کشور کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش آیریش اگزمینر، چهارم جولای (۱۴ تیر) از نظر تاریخی یکی از مرگبارترین روز‌های سال آمریکا است. تیراندازی‌های متعدد در تعطیلات سال گذشته روز استقلال آمریکا بیش از ده‌ها کشته و بیش از ۶۰ زخمی برجای گذاشت.

دو سال پیش نیز، هفت نفر در تیراندازی دسته جمعی در راهپیمایی ۴ جولای در نزدیکی شیکاگو کشته شدند.

خشونت و تیراندازی‌های دسته جمعی اغلب در آمریکا در ماه‌های تابستان افزایش می‌یابد، زیرا افراد بیشتری برای رویداد‌های اجتماعی حضور می‌یابند، مدارس نوجوانان تعطیل می‌شوند و دمای هوای گرم‌تر می‌شود.

شیکاگو سان تایمز گزارش داد که تنها در شیکاگو، ۱۱ نفر در تیراندازی در طول تعطیلات ۴ جولای کشته و ۵۵ نفر زخمی شده اند.این خشونت شامل تیراندازی دسته جمعی در روز پنجشنبه بود که دو زن و یک پسر هشت ساله را قربانی کرد.

راندون جانسون شهردار شیکاگو گفت خشونت اخیر شهر ما را در حالت غم و اندوه قرار داده است.  پس از این تیراندازی، در نیمه شب جمعه، هشت نفر در محله ایتالیای کوچک شیکاگو زخمی شدند.

سازمان «آرشیو خشونت مسلحانه» سال گذشته میلادی بیش از ۴۰ هزار مورد مرگ بر اثر سلاح گرم را ثبت کرده است. تلاش برای محدود کردن سلاح در این کشور همواره با مخالفت‌های در میان سیاستمداران و لابی‌های سلاح روبرو بوده است.

این در حالی است که دیوان عالی آمریکا روز جمعه با صدور حکمی یک قانون فدرال را که مالکیت سلاح گرم را برای عاملان خشونت‌های خانگی منع می‌کند، تایید کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از تصمیم دیوان عالی استقبال کرد و گفت: بر اساس این رای، بازماندگان خشونت‌های خانگی می‌توانند همچون سه دهه گذشته از حمایت‌های حیاتی برخوردار باشند.همچنان قاطعانه متعهد است که به خشونت علیه زنان پایان دهد و کنگره را بر آن خواهد داشت تا همه‌گیری خشونت مسلحانه را که جامعه ما را از هم گسیخته است، پایان دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۱۶ تير ۱۴۰۳
خب خدا رو شکر

ان شاالله مکر شون ب خودش برگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۶ تير ۱۴۰۳
حالا اگر این اتفاقات تو ایران میشد چه غوغایی در کره زمین و منظومه شمسی وکهکشان راه شیری میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۶ تير ۱۴۰۳
این همه دست و پا زدند تا با این قاتلین برن مذاکره کنند.
-
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۶ تير ۱۴۰۳
وحشی های یانکی که میگن اینه
آخرین اخبار