رئیس جمهور آمریکا در توجیه عملکرد ناامیدکننده خود در اولین مناظره انتخاباتی گفت که در آن زمان دچار سرماخوردگی شده بود و احساس وحشتناکی داشت.

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در توجیه عملکرد ناامیدکننده خود در اولین مناظره انتخاباتی با رقیب جمهوریخواهش دونالد ترامپ گفت که در زمان انجام این مناظره دچار سرماخوردگی شده بود و احساس وحشتناکی داشت.

بایدن در مصاحبه با شبکه ای. بی. سی نیوز که بامداد شنبه پخش شد، اظهار کرد که در حین مناظره به دلیل سرماخوردگی شدید و خستگی ناشی از پرواز با هواپیما رمقی نداشت.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که عملکرد متزلزل وی در آن مناظره به دلیل آمادگی ضعیف، خستگی و بیماری بود.

وی مناظره اول با ترامپ را «یک اپیزود بد» توصیف کرد و افزود: هیچ نشانه‌ای از یک مساله جدی نداشتم. خسته بودم. به ندای درونم برای آماده شدن گوش ندادم و شب بدی داشتم.

وی در حالی که صدایش گرفته بود و همچنان در بین صحبت‌هایش مکث می‌کرد، گفت: احساس وحشتناکی داشتم. پرسیدم آیا آزمایش کووید از من گرفته‌اند، زیرا تلاش می‌کردند بدانند مشکل چیست. آزمایشی انجام دادند تا ببینند عفونتی یا ویروسی دارم. فقط یک سرماخوردگی واقعا بدی داشتم.

بایدن گفت که این مساله تقصیر خود اوست و عملکرد در مناظره را دوباره تماشا نکرده است.

بایدن در اولین مناظره با ترامپ به لکنت افتاد، بیش از اندازه مکث می‌کرد و نتوانست در تمام طول مدت این مناظره به وضوح افکار خود را بیان کند. به دنبال آن، تردید‌ها در مورد توان ذهنی و جسمانی وی برای ادامه مبارزات انتخاباتی افزایش یافت و زمزمه‌هایی در مورد برنامه‌ریزی اعضای حزب دموکرات برای منصرف کردن وی از ادامه مبارزات انتخاباتی به گوش می‌رسد.

واشنگتن پست جمعه شب با استناد به اظهارات ۲ مقام آگاه که نامشان را فاش نکرد، نوشت، وارنر سناتور دموکرات و رئیس کمیته اطلاعات خارجی سنا در روز‌های گذشته با سناتور‌های دموکرات در تماس بوده است تا روز دوشنبه آینده نشستی برای گفتگو درباره کارزار انتخاباتی بایدن برگزار کنند.بر اساس این گزارش، وارنر قصد دارد دوشنبه گروهی از سناتور‌های دموکرات را گرد هم آورد تا از جو بایدن بخواهند که از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری کند.

ان. بی. سی نیوز نیز بامداد شنبه گزارش داد، حکیم جفریز رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه جلسه‌ای مجازی با اعضای ارشد حزب دموکرات برگزار می‌کند تا درباره بایدن گفتگو کنند.

در همین حال، گروه بزرگی از حامیان، شخصیت‌های عمومی و مدیران تجاری دموکرات در نامه‌ای به بایدن از او خواستند که از نامزدی در انتخابات کناره‌گیری کند.در این نامه که ۱۶۸ امضاکننده دارد خطاب به بایدن نوشته شده است: ما با احترام از شما می‌خواهیم به خاطر دموکراسی و آینده ملت آمریکا از نامزدی مجدد در انتخابات کناره‌گیری کنید.

پیش از این بایدن با اذعان به شکست خود در مناظره با ترامپ گفته بود که «مرتکب اشتباه شدم و شکست خوردم»، اما قول داد در رقابت‌های انتخاباتی مبارزه خواهد کرد.وی جمعه شب بار دیگر تاکید کرد در رقابت‌های ریاست‌جمهوری باقی خواهد ماند و متعهد شد که ترامپ را شکست دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار