مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با تخریب بنا‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی ۴.۶هکتار از اراضی کشاورزی استان طی سه ماهه نخست امسال به چرخه تولید بازگشته است.

مهدی رحماندوست مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از بازگشت ۴.۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به چرخه تولید خبر داد و گفت: این میزان اراضی کشاورزی احیا شده با شناسایی و تخریب ۴۷۱ مورد تغییر کاربری غیرمجاز انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد ۴۶۰ مورد در راستای تبصره ۲ ماده۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع اجرا شده که این میزان بنا‌های تخریب شده به مساحت ۴.۶هکتار می‌باشد که شامل بنا، دیوارکشی و محوطه‌سازی بوده است.

رحماندوست یادآور شد: تعداد موارد شناسایی شده تغییرکاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان ۶۹۳ مورد به مساحت ۹.۹ هکتار است که از این تعداد ۴۷۱ مورد تخریب و مابقی بعد از طی اقدامات قانونی تعیین تکلیف می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:از این میزان بنای تخریب شده ۲۴۵ مورد در شهرستان قزوین، ۸۰ مورد بوئین زهرا، ۵۲ مورد تاکستان، ۴۷ مورد در البرز، ۱۹ مورد آبیک و ۲۸ مورد مربوط به شهرستان آوج است.

به گفته وی؛ طی همین بازه زمانی ۳۵ مورد پرونده قضایی تشکیل شده است.

رحماندوست یادآور شد: همچنین ۱۱ مورد در ۱۲۸۵ مترمربع رأی قطعی قلع و قمع در این بازه زمانی صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار