سید احمد خلیلی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان نیاز به ارتقا به راه اصلی و بزرگراهی دارد، گفت: هم اکنون ۱۸۵ کیلومتر از این راه‌ها پیمان سپاری شده و در دست اجراست.

سید احمد خلیلی سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: وزارت راه و شهرسازی علاوه بر مأموریت‌های خود در حوزه مسکن و شهرسازی به دنبال توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و بالا بردن ایمنی و کیفیت ترابری کشور است.

وی در خصوص عملکرد و دستاوردهای این اداره کل در حوزه راهسازی در دولت سیزدهم، اضافه کرد: توسعه راه ها و توجه به حوزه راهسازی یکی از اولویت های دولت سیزدهم بود.

به گفته این مسوول، از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۳۵ کیلومتر راه در سطح استان زنجان با اعتباری به ارزش بیش از پنج هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

خلیلی با اشاره به این پروژه ها، افزود: ۱۶ کیلومتر از قطعه دوم و ۱۲ کیلومتر از قطعه چهارم محور سلطانیه -قیدار -کبودرآهنگ، حدود ۶ کیلومتر از محور زنجان - بیجار و یک و نیم کیلومتر از محور ملاسرا - شفت به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: هفت پروژه مهم راه در بخش راه و شهرسازی استان در محورهای اصلی در حال انجام بوده که منابع مالی به آنها از محل اعتبارات ملی تزریق شده است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون پروژه های محور زنجان -بیجار، زنجان- دندی، سلطانیه - قیدار- کبودرآهنگ، محور ابهر-قیدار، پروژه کلور-درام، محور زنجان-گیلوان- منجیل، ترانزیت زنجان -ابهر -تاکستان و نیز محور شفت به ملاسرا در دست اجراست.

وی خاطر نشان کرد: مسیرهای زنجان - بیجار و زنجان - دندی جزو پروژه‌های تفویضی به این اداره کل نبوده است و مستقیم توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بنایی حمل و نقل کشور پیگیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.